/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af volvo fra Sverige (afgift?)
Fra : martinussen
Vist : 2049 gange
150 point
Dato : 29-02-04 17:21

Hej

Vi har kigget på diverse forskellige biler, bl.a. Peugeot 406 2,0 Tdi. Men nu er vi gået over i måske volvo. De laver jo også nogle diesel biler. Måske ikke så økonomiske, men så får vi jo lidt mere ejerglæde for pengene.. Vi kører i forvejen 740, men den er ved den tid hvor den skal skiftes ud, bl.a. fordi den skal bruges til at køre 85 km. hver dag. Så en mere økonomisk kunne være rart.
JEg har meget hurtigt fundet en volvo, skal være st.car, http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=8781329

Men hvordan er det med import af biler fra fx. sverige. ?
Hvad vil den komme til at koste med danske plader?
Hvor langt går sådan en fætter på literen ved motorvejskørsel?
Nogle med erfaringer med import af volvo?

Mvh. Henrik

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 160 point
Dato : 29-02-04 17:24

http://www.toldskat.dk/
http://www.tax.dk/pjecer/told.htm
Du kan læse alt om import af bil på siderne her.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-02-04 17:36

hmm.. teil.. Jeg tænkte nu mere på erfaringer med import.. Og hvordan den svenske afgift ligger.. For de har vel også en lille smule afgift.. OG den kan vi vel trække fra ved import..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-02-04 17:43

Så vidt jeg ved er der ikke nogen afgift på biler i sverige.
De betaler moms som vi andre, den bliver du fritaget for.
Men som vores forhandler sagde. "Køb én bil, betal for tre."
Lige meget hvor du køber den. Skattefar vil ha sit.
Du kan jo bo i sverige i mindst et år, købe og eje en bil
i samme tidsrum. Så tager du bilen frit med til dk som flyttegods.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-02-04 18:13

Her står lidt om import af bil fra bl.a. Sverige. Der skal betales registreringsafgift. Størrelsen kommer an på hvilken bil, du køber årgang m.v. Du kan altid rette henvendelse til told og skat og forhøre dig, når du ved nøjagtigt hvilken bil du vil købe.
Man slipper ikke for afgiften, selvom det er flyttegods.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:13

Tak for svaret Teil.