/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
gode støvler
Fra : susno
Vist : 697 gange
50 point
Dato : 29-02-04 16:17

Kan nogen give mig et godt tip om hvor jeg kan få et par gode støvler.
De skal være skridsikre(jeg har lige været faldet og forvredet min fod),
lette, støttende vandtætte og ikke for lange og ikke for besværlige at tage på-og ikke for dyre.
Jeg går meget med min hund - også i ujævnt terræn, så nu vil jeg gerne have et par gode støvler.
Venlig hilsen Susno.

Accepteret svar
Fra : sliversen

Modtaget 60 point
Dato : 29-02-04 16:22

Mit råd lyder at du skal købe et par gode vandre støvler. de er ikke helt billigen men næsten uopslidelige.
Jeg har selv haft store problemer med mine forled og bruger denne løsning.
Jeg har et par Scarpa vandrestøvler som har fået snowseal=100%vandtætte jeg har brugt den min 3 dage om ugen de sidste 5 år og de er stadig uden skader. de koster godt nok 1800kr men over 5 år er det jo en billig støvle

hilsen sliversen

Kommentar
Fra : sliversen

Dato : 29-02-04 16:23

glemte lige at sige at de har dem i fritidsland, hvor der også er mange andre modeller

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-02-04 16:57

En goretex støvler er absolut at foretrække, hvis man færdes i terræn. Helt billige er de ikke, men de holder temmelig godt. Et billigt alternativ, hvis du ikke skal gå så meget, er en staldstøvle, hvis nederste del er gummi og resten nylon eller lign., den sidder ganske godt på foden og koster kun 2-300 kr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-02-04 17:30

[hør] Nu skal du høre : Det smarteste jeg har gjort var at købe et par gode røjser (..mærket er undeordnet) 1 til 2 numre for store, selv med ragsokker !!! Derefter køber du eller sy'r et par 'foringer' i lammeskind. Disse skal gå helt over øverste kant på støvlen, hvorved du kan vride skindkanten nedover. Ulden skal vende ind mod benet/foden.

Nu har man altid varme (..og tørre) tæ'r i gummistøvlerne, uanset temperatur

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 01-03-04 16:18

Tak for svaret sliversen.venlig hilsen susno