/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG...Virus Programmet
Fra : zikki
Vist : 247 gange
10 point
Dato : 29-02-04 13:18

Hejsa jeg har lige et spørgsmål til AVG 7.0 test version, jeg har lige fået AVG og så scannede jeg jo lige min computer og den fandt 5 infected files ud af 35000 eller sådan noget... hvad skal jeg med de 5? Jeg kan ikke heale dem.? skal jeg bare lade dem være? de ligger i noget der hedder Virus Vault.. de 5 infected files hedder Trojan Horses

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 13:20

Der ligger de godt de er ufarlige nu Mvh sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-02-04 13:21

Slet dem

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 13:22

Så skal jeg ikke slette dem? Hvad kan jeg ellers med det AVG 7.0 test version.. Det er dejligt at du har hjulpet mig så meget Sunowich! :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 13:30

Takker du må jo bare kigge lidt omkring i det og så selv se alt hvad det kan Det er nok lidt lettere end at jeg skal skrive det hele her Mvh Sune

Kommentar
Fra : technic

Dato : 29-02-04 13:32

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 13:32

Skal jeg slette dem eller lade dem være? Kan du ik lige skrive 5 ting der er gode at kunne :D hehe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-02-04 13:32

Hvorfor skulle man gemme virus i computeren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 13:33

Og jo du kan skam godt slette dem som Teil siger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 13:40

v. 7.0 kan dette:
Highlights:

AVG Email Scanner
Resident Shield
Virus Vault
AVG Control Center
Testing Interface
Scheduler
Update Manager
Alert manager
og det er jo den der er præmieret ikke den gratis version, som nogen roser for meget.
Gratis versionen har jeg brugt i flere år på min bærbare og på min "lege" PC, men jeg ville ikke turde at bruge den på min almindelige PC der er fast tilkoblet på nettet. Ikke fordi den er dårlig, men fordi den opdateres for langsomt og fordi der ikke er supportmulighed i DK.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 13:43

5 gode ting

Sæt den til at opdatere HVER DAG.
Sæt den til at scanne HVER DAG.
Sæt den til at scanne incomming mails.
Sæt den til at scanne outgoing mails.
Certify outgoing mails.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 13:45

Man kan ikke generelt sige om de skal slettes, jo hvis det kun er virusen, er det ok.
Men hvis AVG siger at en virus ligger inden i en anden fil, feks. fundet jkl.exe virus i filen Windows system32.exe, så er det jo ikke smart at fjerne/slette system32.exe
Så prøver man at bede AVG om at reparere, dvs. at gendanne system32.exe, men fjerne jkl.exe virus
Hvis den ikke kan, skal man skrive ned hvilken fil der er inficeret, for at få den (Hvis den er værdifuld, som her). Og så må man skaffe sig en kopi fra en anden comp. eller fra nettet, inden den værdifulde fil fjernes.
Det eneste man ikke må gøre er at bede AVG om at gendanne virusen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 13:46

Og BjarneD

Det er noget vrøvl med hensyn til opdatering.
Den opdatere næsten hver eneste dag og endnu er en virus aldrig sluppet igennem HER.
Support kan du da finde andre steder. (Det er jo de samme viruser)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 13:55

Vent I nu bare til at de amerikanere der har fået fat i dette tjekkiske program mener at produktet er kendt nok så er det slut og I tror da ikke at man vil levere en lige så god gratis udgave når man samtidig sælger.

Prøv lige at læse denne test:

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/
Man skal selvfølgelig ikke tro 100% på testen da vi ikke kenderalle kriterier, men den fortæller da noget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 13:59

Refi>> De ting du opremser er ikke specielle evner det er minimum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:11

"BjarneD"
Nu behøver vi jo ikke debattere her - men....................
Der blev bedt om 5 ting.
Og sidst men ikke mindst - version 6.0 ER en fullversion, så det har intet med salg at gøre.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:15

Nu kan jeg ikke rigtig finde rundt mere.. Er det dumt at hente AVG 7.0 test version??? eller skal jeg hente 6.0-- men i 6.0 siger den at den skal have et serial number det kan jeg stadig ikke forstå hvor jeg får det fra!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 14:18

zikki du skal bare registrere dig så kommer der en email med pw

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:19

Serialnumber får du GRATIS
6.0 er udmærket.
Men hvis du nu har installeret 7.0 og absolut vil skifte igen, så sørg for den er slettet HELT ellers får du sikkert konflikter.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:20

Det er det.. jeg kan ikke finde ud af at Registrere mig.. :( fatter det ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 14:23

Refi> Nej selvfølgelig skal vi ikke debatere her, men lidt faktaoplysning kommer da vist spørgeren til gode.
v. 6.0 er en fuld version, der kun bliver opdateret i meget beskedent omfang, bortset fra signaturfiler. Den eneste store opdatering der er kommet er en ændring af opdateringen af signaturfiler så den nu kan hente småbidder i stedet for hele den store fil. Man mærker det jo ikke med ADSL, men en god ting hvis man bruger analog forbindelse.

Nu skal jeg nok trække mig tilbage her
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:23

Når du bliver bedt om serialnumber har du 2 muligheder
Du kan sige du har et - eller du kan sige du gerne vil have et
Det sidste er det du skal gøre, så kommer det med email.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:24

HUSK LIGE DET IKKE GÆLDER 7.0

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:24

Oki kan i give mig et link hvor jeg skal skrive min mail og jeg får det serial number det er vist det nemmeste nu... og det er vel gratis?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:30

NU AFINSTALLERER DU FØRST 7.0

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:31

Det har jeg gjort og det er HELT væk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:39

Så installerer du bare 6.0 som tidligere beskrevet.
Serialnummer kommer med email når du har gjort som den beder dig om.

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:43

Jeg trykker på Setup.. Jeg skal ikke instaste en Email det har jeg i hvert fald ikke fået besked om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:45

Hvad er problemet ?

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:46

Jeg har ikke 2 muligheder refi.. Jeg skal indtaste Company...User name.. og serial number der kommer ikke noget med at jeg skal indtaste en mail

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 14:48

Har jeg egentlig hentet det rigtige`? http://www.grisoft.com/us/us_dwnl6.php?avg6=6

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 29-02-04 15:03

Næ du skal vælge Free edition

Kommentar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 17:01

Hejsa lige et sidste spørgsmål inden vi lukker...Er AVG 6.0 free edition er det nogen dårligt noget eller hvad.. jeg har ikke haft noget virus program før jeg begyndte at scanne og den fandt ca 20000 infected filer ud af 50000 tror jeg...det kan da ikke passe...Koster AVG 6.0 noget? Takker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 17:27

Nej det passer ikke.
Programmet er supergodt bare du gør som forklaret.
Od det koster ikke noget - heller ikke og opdatere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 17:28

AVG 6.0 free edition er et udemærket produkt, som lever af reklamer på deres side, det kan kun anbefales, men man skal huske at opdatere det jævnlig.
Hvis der er fundet så mange viruser, tror jeg du skal overveje at slette hele hardisken og geninstallere windows, for det er underlig at du i det hele taget kan bruge den, og alle de ting udover musik, du har brændt ned kan også være smittet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : zikki

Dato : 29-02-04 19:44

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 20:48

selv tak