/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Julemandens Knapper Opskrift
Fra : MageLord
Vist : 3757 gange
50 point
Dato : 29-02-04 11:40

Jeg sad lige i et nostalgisk trip, og mindedes nogle småkager jeg plejede at bage da jeg var barn. De hed Julemandens knapper, og bestod af en lys dej med et hul i midten hvor man lagde syltetøj i. Jeg har ikke været i stand til at finde opskriften på nettet, så hvis der er nogen her der ligger inde med opskriften på disse sjove og lækre småkager, ville jeg blive glad hvis I gad at dele den.

Accepteret svar
Fra : gch123

Modtaget 60 point
Dato : 29-02-04 11:55

Julemandens knapper

4 dl mel.
1 dl flourmelis.
2 spsk. vand.
175 gr. smør.
Syltetøj.

Det hele røres sammen.
Trilles til små kugler.
Lav en fordybning med en finger.
En klat syltetøj kommes i.
Bages ved 200 grader i 10-15 minutter.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 08-03-04 18:53

Hvis du mener, at spørgsmålet er besvaret tilfredsstillende, bør du lukke det.
Ellers kan du uddybe dit spørgsmål.
Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : MageLord

Dato : 20-03-04 15:07

Har du travlt Andreas?

Anyway, tak for opskriften. Jeg har ikke prøvet den af endnu, men dt ser rigtigt nok ud.
Hvor fandt du den henne gch123?

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 20-03-04 21:24

Ved at søge på julemandens knapper på Google der kommer flere link
Mvh
GCH123

Godkendelse af svar
Fra : MageLord

Dato : 21-03-04 08:24

Tak for svaret gch123.

Kommentar
Fra : stunnimus

Dato : 05-12-04 18:01

Jeg har også en periode hvor jeg drømmer mig langt tilbage til julemandens knapper.... Mener dog at disse kager indeholder havregryn! Så måske den anden opskrift er en nyere version.
Mvh Christina.