/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
opdatering af sidehoved og henvisning
Fra : anders_bak
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 29-02-04 11:10

Jeg er i gang med et større projekt, og ønsker at lave nogle henvisninger. Mine spørgsmål er følgende.

Jeg har indsat et sidehoved med filnavn og sti, problemet er at det ikke opdateres automatisk når filen flyttes eller omdøbes, jeg skal ind og klikke på opdater. Jeg ved at det kan lade sig gøre at sætte dette til at ske automatisk, jeg ved bare ikke hvordan??????????

Mit andet problem er at der undgåligt i dette projekt vil komme mange rettelser og tilføjelser i vores litteraturliste. Det vil derfor være herligt at indsætte et "link" til litteraturlisten, så kildehenvisningerne (et nummer) i teksten automatisk ændres hvis det tilsvarende nummer i litteraturlisten ændres. Hvordan gør man dette???????

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-04 21:22

Første problem:
Det tætteste du kan komme på en automatisk opdatering af felter i sidehoved/fod er hak i automatisk opdatering under udskrift.

Vælg [funktioner] [indstillinger] fanebladet [udskriv] og så hak i [opdater felter]

- iøvrigt kan markere alt [CTRL+A] og så trykke på F9 for at opdatere alle felter i et hug; dog skal du ind i sidehoved/fod hvis du har felter der for at opdatere disse, og ligeledes bruge CTRL+A og F9.

Andet problem:
Jeg tror du skal prøve at arbejde med "slutnoter" i dit dokument, og så indsætte krydshenvisninger som hyperlinks til de noter med formattering du allerede har oprettet når du senere i dokumentet vil henvise til en kilde du har benyttet før.

Søg i hjælpen under "slutnote"

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-04 21:50

Nå, det er måske slet ikke så vigtigt endda....

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 10-03-04 10:09

Tak for svaret berpox.