/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
DYR motorcykel-forsikrings-forglemmelse!
Fra : a_h_nielsen
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 28-02-04 23:44

Jeg ejer en gsx-r 250 på snart andet år, og skal derfor snart betale min anden forsikringsrate...! Jeg har dog fundet et andet firma der er betydeligt billigere end mit nuværende, men problemet er desværre at frameldingstidspunkten på min nuværende forsikring er overskredet. Dette betyder, at jeg er låst fast for endnu et år med min nuværende dyre forsikring, og dette er ganske stort problem, da jeg ikke vil kunne betale dette. Er der en mulighed for at undslippe dette og få min forsikring annulleret, så jeg kan tegne en ny forsikring hos det billige firma? Evt. flytte den over i en vens navn som ejer, og så "købe" den tilbage, hvor jeg så kan tegne en ny forsikring?
Håber I har gode nyheder...vil så nødigt skille mig af med min dejlige MC.
Hilsen AHN (på SU...!)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 23:48

Normalt får man da penge retur hvis man afmelder feks en knallertforsikring for den resterende periode af det man har forudbetalt så måske kan du det og så gå over i et andet selskab i din vens navn Måske?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-02-04 23:50

Nej desværre !
Opsigelselsfristen er en del af aftalen. Men du kan jo "blokke op" .. og så tegne en ny forsikring.
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 23:56

Guild Blkokke Op ???? forklar lie

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-02-04 00:00

>Sunewich
"Blkokke Op": Nej jeg skrev blokke op.
Det betyder, at man afleverer pladerne (Nummerpladerne) til policen, og afmelder køretøjet.
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 00:06

Det har sku da altid heddet klodse op og betyder at man sætter den op på noget feks.en Klods så den ikke står på dækkene Ihvertilfælde her på Sjælland Mvh Sune

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-04 00:16

Du har mulighed for at "din mor, kone, forlovede, ven osv" overtager MC'en og den får et ejerskifte på motorkontoret, så bliver du frigjort fra den forsikring du har, da du jo ikke har MC'en mere, og får resten af pengene igen. Men der er jo også omkostninger forbundet ved den metode her !!!
Men som sagt det kræver et ejerskifte at blive frigjort fra en forsikring.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-02-04 01:47

Jeg har før oplevet at det nye firma gerne vil overtale det gamle firma til at slippe forsikringen før tid. Prøv at spørge, det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : falc

Dato : 29-02-04 10:16

Pas på med at registrere i en andens navn.Jeg kender et tilfælde hvor vedkommende mistede 100000,da forsikringsselskabet kunne påvise at det var proforma.Falc

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-04 11:33

a_h_nielsen

Du kan altid aflevere nummerpladen, og så registrere den igen i dit eget navn husk bare at du skal have nyt forsikringsbevis med fra det nye selskab, det er ikke nødvendigt at skifte ejer, jag ved ikke hvad en nummerplade koster til en MC men det er den eneste udgift, dit nuværende forsikringsselskab vil ikke forfølge dig. Men husk du skal have ny nummerplade, du kan gøre det hele i en omgang.

Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-02-04 11:36

a_h_nielsen

det falc prøver at fortælle er ikke sandt, det kan jeg garantere dig, såfremt der ikke er lavet forsikringssvindel samtidigt.

per

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 01-03-04 01:20

Ikke noget problem. Betal i første omgang, da den er overskredet. Afmeld den en uge. Tegn ny forsikring i det nye selskab. En uge kan man vel undvære den. Det er først i dag 1. Marts, at vi må køre på dem, medmindre der da er betalt for hele året. Men det er dælme for koldt endnu.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 01-03-04 15:30

Tak for svaret bibsamie.(ps. ny plader koster 1300kr!)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-03-04 15:37

a_h_nielsen

er der ikke kun en nummerplade til mc ??

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-03-04 15:38

a_h_nielsen

takker for din godkendelse

Per

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 02-03-04 09:21

jo, selvfølgelig =)
mvh ahn