/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
wxp home ed./ w98 problem med internet e~
Fra : nilsen
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 28-02-04 22:21

gd
Jeg har adsl på min wxp, når jeg nå forsøker legge inn et annet gratis internetprogram/m e-mail får jeg problemer.
I w98 vil i.e. eller oe ikke fungere. Jeg kommer på internettet, men kan hverken læse post el. andre internetsider.
Fejlmeldingen er - siden kan ikke læses offline, tiltross for at jeg er online. Hvis jeg går den omvendte vej - avindstallerer alt i wxp så fungerer det i w98, men altså da ikke i wxp.
Kan man ikke ha en server i w98 og en annen i wxp??
Nilsen

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-04 22:42

Har du fuldt opdateret ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 22:44

Hvad er det for et annet internetprogram du vil lægge ind??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 22:52

Spørgsmålet kan misforståes.
Det lyder som om spørger vil logge på 2 forskellige servere på engang.
Det går naturligvis ikke.
Browserprogrammerne kan ikke have noget at gøre med om du er online eller ej.
Det er ikke programmerne der er årsagen (tror jeg ikke)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 22:54

Du kan feks lade explorer ligge og så installe Avant browser som lægger sig oven på iexp det er en meget god browser der er hurtigere end explorer kan meget mere indbygget pop up stopper og Gratis http://www.avantbrowser.com/download.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 23:12

Du kan prøve at tage strømmen fra din router i 10 sekunder, for at se om det ikke er den der driller, eller måske trådløs netforbindelse, hvis du kører med det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 28-02-04 23:20

jeg syndes at du skal højre klikke på programet (ikke genvejen) og gå ind i egenskaber og "compatibility" (3. fane)
og køre den i win. 98 / ME det skulle virke
heilsen Jesper

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 29-02-04 00:14

gdi
Enig, spørsmålet kan missforståes.
mao Jeg har w98 og wxp h.ed. innstallert på min pc
Disse styresystemer har begge naturligvis internet explorer og outlook express, som jo følger innstallasjonene.
Når jeg så setter opp min internetforbindelse i wxp fungerer den utmerket. Går jeg til w98 og innstallerer den samme server her, fungerer det ikke i w98, men fortsatt i wxp, sletter jeg så serveren i wxp så kan den bruges i w98. Jeg kan mao ikke benytte samme internetutbyder (eller for den sag skyld 2 forskellige utbydere) på samme tid i de 2 styresystemer. Er det noen måde at omgå problemet??
N.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 00:22

Nej de må være umuligt.
Du kan ikke have 2 "opkald" på samme forbindelse.
Så må du lukke den ene og derefter lukke den anden op.
Du kan ikke trække på 2 servere i samme opkobling (tråden er jo allerede i brug) og melder derfor optaget (offline)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 00:31

Og dog
Med 2 netkort (et til hvert system) må det være muligt at lave en switch der kan skifte imellem dem.
Men det skal nok være externe kort så man skifter mellem kortene.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-02-04 09:22

pcen kan ikke lig 2 ip ads på en gang - altså med to netkort.
men prøv at have to forskellige domæner - et der hedder workgruop (på xp)og et der hedder ARBEJDSGRUPPE(på win98) f.eks.
prøv så at pinge mellem dem.
skriv cmd i kør
ping "computer navn på xp" - findes i system i kontrol panel.
ping "computer navn på win98"
nogle routere kan kun have en server udadtil kørene f.eks cisco 677 til hjemmesider,så der kan du ikke sætte den op til begge to.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 29-02-04 09:24

gdi
Jeg forstår at man ikke kan koble dobbelt opp til samme forbindelse. Men man kan ha flere utbydere, man bruger jo kun en av gangen. Jeg sitter i Spanien og bruger vanligvis wanadoo via adsl, ved siden av har jeg en gratis oppkobling til terra via et vanlig modem. Dette virker fint i wxp, men altså ikke i w98, jeg kan først få kontakt med serveren hvis jeg sletter de data jeg har lagt ind i wxp og kobler adsl modemet vækk. Man må da kunne komme i kontakt med en server fra begge styresystemer?
N.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 08:51

Hallo er du der??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 29-05-04 20:44

Tak for svaret Sunowich.