/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilken firewall ville kunne opfylde vor~
Fra : Djurhuus
Vist : 196 gange
100 point
Dato : 28-02-04 21:19

Jeg bor på et kollegie med 300 lejemål.
Vi er igang med en større omstrukturering af vores netværk og vil gerne i samme omgang tilføre en firewall til systemet, der med sikkerhed er kraftig nok til ikke at blive flaskehals for vores trafik ind/ud af kollegiet.
Derfor søger vi kvalifiseret råd om hardware/software i denne forbindelse.

Krav:

Gerne software baseret f.eks Linux baseret firewall (med web interface) eller måske noget som kan køre på en Sun Ultra1/Ultra10 (også helst noget med web interface).
Skal gerne have DMZ, DHCP, VPN, div. proxier og logning (også gerne grafisk).
Hvis muligt da også gerne antispam og antivirus.
Og til sidst det helt umulige - næsten gratis (eller i hvert fald billig).

Vi haft kigget på tyske ASTARO som kan det meste af det vi har brug for, men som vil koste os over 60.000 kr over de næste 3 år. alene i licenser.

Hvad kan I råde os til?
Er det helt galt med software eller vil det bedre kunne svare sig med en hardware baseret firewall - evt. hvilken i en rimelig prisklasse.

Venligst
Djurhuus

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 28-02-04 21:24
Kommentar
Fra : basil28

Dato : 28-02-04 21:24

hov forkert indlæg sorry

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 02-03-04 13:58

Hej Djuurhus

Jeg vil mene det er tilstrækkeligt med en hardware Firewall. F.eks en router. Men det er bestemt ikke en prof mening, er selv kun hjemmebruger af internettet.

Glen

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 18:18

hhm

Kontakt evt. aslar it....

De har måske et tilbud men kun måske