/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bas
Fra : jk6
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 28-02-04 18:16

kan det lade sig gøre at sætte en lille subwoofer direkte til cd-afspilleren eller skal den gå gennem en forstærker? Kan jeg i så fald sætte den direkte til en højtalerudgang?

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 28-02-04 18:27

Øhm....Det kan det vel godt, men så skal du have et delefilter imellem, da det skal på en almindelig højttalerudgang. - dermed ødelægger du også stereo-billedet, da du så kun kører mono-lyd.
Køb en billig/brugt forstærker til subben alene, og så sæt de alm. højtallere til din headunit.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 28-02-04 18:30

Kan en alm. bilradio overhovedt trække en sub? Har selv sub + forstærker. Men klart, for at få det optimale ud af lyden og sub´en, så kræves der forstærker.

Accepteret svar
Fra : zibas

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-04 18:30

Der er nogle af Pioneer's bil-radioer, hvor man kan tilslutte en sub direkte til radioen, ellers skal man ikke sætte den direkte til anlæget, du får intet ud af det !!!

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 28-02-04 18:31

- jep, helt rigtigt - en alm. radio kan ikke trække det helt vilde.... - så nej, lad hellere være, og tag og brug små 500kr på en brugt, hvis det er økonomien klemmer...
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 28-02-04 18:35
Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 29-02-04 10:20

Tak for svaret zibas.