/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kopiere ind i Word tager lang tid
Fra : anja5
Vist : 409 gange
75 point
Dato : 28-02-04 17:56

Hvordan kan det være at det tager meget lang tid (ca. 45 sek.) at kopiere en sætning ind i et Word-dokument? Det kan være en sætning som jeg har fundet på nettet og som jeg vil kopiere ind. Den kommer, men først når jeg har ventet i 30-60 sekunder. Hvad kan jeg gøre så det går noget hurtigere?

NB! Jeg har masser af plads på computeren 80GB og har vel brugt 10GB. Styresystemet er XP-home, og jeg kører jævnligt diskdefragmentering og diskoprydning. Styresystemet er fuldt opdateret og jeg har ingen snavs på min computer, hverken spyware eller virus.

knuzzer
Anja5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:00

Hvad gør du når du kopierer.
Mærker du bare af og højreklikker eller hvad?

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 28-02-04 18:05

Hvor hurtig er din cpu?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 28-02-04 18:12

refi--> Jeg markerer en sætning. Højreklikker og vælger kopier. Går ind på mit Word-dokument. Højreklikker og vælger indsæt.

DJ_Puden-->Hvor kan jeg se det?

Jeg er ikke den største computer-nørd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:16

cpu er ikke problemet.
Er det kun en sætning (få linier)
Eller det sådan at du kopierer og sætter ind flere gange.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-02-04 18:20

Anja5,

når du kopierer fra nettet, er det din hastighed på internet - der bestemmer hvor hurtigt det går.
( Du benytter formodentligt et ordinært modem ).

Hvis du derimod kopierer fra data som du har liggende på din HD, vil du opleve en væsentlig bedre hastighed.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 28-02-04 18:25

Refi, Hvis han har installeret XP på en gammel langsom computer med få ram, kan det da godt tage et stykke tid inden den paster...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:28

Det har han/hun ikke for så kan du slet ikke installere XP. Da vi taler om 80 GB HD er komputeren nok ikke gammel.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 28-02-04 18:34

refi--> Det kan være en sætning eller et lille kapitel. Jeg kopierer ikke af flere gange.

IBM760-->Jeg har Stofanet bredbånd

DJ_Puden--> Jeg er en hun . Min computer er 2år gammel og XP var installeret. Har 512 MB Ram.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 85 point
Dato : 28-02-04 18:36

Når du kopierer til Word fra et html dokument (Internettet) vil du mange gange have formateringskoder med i kopieringen og da Word godt kan håntere html på en primitiv måde kan den forsøge ar bearbejde koden, men hvis du kopierer det ind i Notesblokken (Notepad) først vil formateringerne forsvinde. Det er en mulig forklaring, men hvis du anvender analog forbindelse (std. modem) er der jo også den mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:38

Jeg tror hendes problem måske ligger i at hun gemmer udklipsholderen hvergang hun forlader programmet.
Og i løbet af dagen hober det sig op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:39

Husker du at svare nej hvergand du bliver spurgt om du vil gemme indholdet af udklipsholderen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:40

hvergand = hvergang

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 28-02-04 20:41

refi--> Den spørger mig ikke om jeg vil gemme indholdet af udklipsholderen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 20:43

Hvergang du forlader et program hvor du har kopieret meget kommer der en boks og spørger om du vil gemme indholdet af udklipsholder ? Er det ikke rigtigt ?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 29-02-04 13:55

Nej, jeg tager et lille afsnit fra nettet og kopierer ind i word og der kommer ingen box op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 13:58

Ja men på et eller andet tidspunkt lukker du vel dokumentet.
Og så spørger den dig om du vil gemme indholdet i udklipsholder.

Godkendelse af svar
Fra : anja5

Dato : 06-03-04 16:39

Tak for svaret BjarneD og alle i andre.