/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor lang tid (Km) holder (Bremseklodser~
Fra : Bragesvej
Vist : 2238 gange
20 point
Dato : 28-02-04 16:14

Ved normal kørsel

Holder de lige lang tid?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-02-04 16:15

Kommer an på kørsel, megen bykørsel slider mest.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 28-02-04 16:17

Ja og hvad for en bil det er.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 28-02-04 16:19

Må tilslutte mig. Det kommer jo også an på hvor "hårdt" du bremser.
Men 30-50000 er nok ikke helt ved siden af.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-04 16:19

Det er en
Opel Astra 95, blandet by og langture?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 17:18

Bragesvej

kik i din instruktionsbog, jeg har en Citröen C5 Weekend far 2003 der kørte jeg 45.000.- på de første belægninger, men du kan jo få belægniger i forskellige hårdheder (taxa belægninger ) disse holder længere ca 50% længere men har den svaghed at de kan hyle en del.

per

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-04 18:24

Hmm..der står ikke noget i min instruktionsbog, mon ikke det er 30-50000 km som skrevet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:31

Det er med sikkerhed ikke langt fra målet ved blandet kørsel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:32

Det er normalt noget de tjekker ved store eftersyn, så kan du jo se hvor langt der er mellem dem.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-02-04 18:34

min erfaring er også ca. 50.000 km. Mit råd er, sørg for at bremse tit (ikke så meget motorbremse) det holder dine skiver og calibre i god form og fjerner det værste rust, som måske ellers kunne komme. Jeg døjer personligt med at mine skiver på baghjulene ruster, men fik så et tip fra mekanikeren, at jeg inden parkering lige skulle 'varme' baghjulsbremserne ved at trække let i håndbremsen. (min gamle bil havde en kombination af skiver på baghjulene men tromler til håndbremsen.)

vh ole

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-04 20:57

Ok jeg er blevet kloger, men holder begge dele lige lang tid, eller blive klodserene slidt ned først?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 21:07

Der er ikke den store forskel, men dine forhjulsbremser bliver jo brugt mere end baghjulene - så måske forhjulene først.
Men igen kommer det jo an på hvordan du kører.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-04 22:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 22:23

selv tak
så kan vi gå videre til næste.
Fortsat God Weekend

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-03-04 08:07

De er hermed skiftet, bakker og bremsecylinder samt tromle, de siger det hele holder mindst 70.000 km