/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Slet gemte søgninger
Fra : Luke2000
Vist : 509 gange
30 point
Dato : 28-02-04 14:45

Hvordan sletter jeg så man ikke kan se gamle søgninger somt gammelt indtastet koder I Explorer. Det er ireterene at jeg kan se 20 forslag, hver gang jeg søger eller indtaster noget i et felt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 14:48

Hvilke søgninger taler vi om ? Er det i adressefeltet eller din søgemaskine ?
Og i så fald hvilken søgemaskine bruger du ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 14:49

Funktioner > indstillinger >generelt > ryd oversigten nederst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 14:52

Du kan også indstille hvor længe gamle indtastninger skal gemmes. Det står ved siden af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 14:53

Korrekt "bentjuul"
Men jeg er ikke sikker på det er dem han vil slette når han taler om koder

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 14:56

Refi > Luke2000 skriver "hver gang jeg søger eller indtaster noget", så det kan ikke være andet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-02-04 14:57

Det er eks vis på Ofir hvor jeg chatter lidt... Når jeg så skal skriv chatnavn forslår den alle de gammele nicks jeg før har chattet under.. Sådan er der en masse sider hvor den har gemt hvad jeg har indtastede.. Det er dem jeg gerne vil havede slettet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 14:58

Du kan IKKE søge i adressefeltet.
Det finder blot gamle indtastninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:00

Det spørgsmål skal du stille i de forskellige programmer du bruger.
Der kan være mange løsninger på hvordan man gør det og måske kan man slet ikke gøre det.
Her på kandu kan du heller ikke slette f. eks. gamle spørgsmål.
Måske bruger de alle disse chatnavne til noget statistik ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 15:01

Det jeg tidligere har skrevet er i internet explore, prøv at slette de søgninger som jeg tidligere har beskrevet og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-02-04 15:02

Har jeg prøvet og det sletter godt nok gamle besøgte hjemmesider, men det hjælper ikke på det andet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-02-04 15:04

Til Refi

programet som jeg bruger er jo bare internet explorer... Med det besøger jeg hjemmsider. Mener du noget med de hjemmesider jeg besøger?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 15:05

Så, kan jeg ikke hjælpe dig, desværre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 15:07

Dvs. prøv lige at slette cookies, står også på fanebladet generelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:11

Ja
Med hensyn til ofir (hvor du chatter) må der være en hjælpefunktion (som her på kandu)
Ellers prøv at spørge en af dem du chatter med. De ved det måske. Men som sagt det er måske umuligt.
Jeg er godt klar over at du "bare" er i Explorer men feltet du indtaster i er jo ofir.
Det samme gælder andre steder hvor du gerne vil slette disse ting, der er du også nødt til at spørge enten i chatten eller pr email.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:14

Den med cookies er god nok bentjuul, og kan godt bruges (så er det med sikkerhed væk), men så sletter du også en masse andet f. eks dit logind til kandu.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 15:14

Gå i stifinder find i c ,den nederste,der er to , mappen windows ,derefter mappen prefcht,slet alt i mappen,jeg ved ikke om det virker på dit problem ,men hverg du besøger en hjemmeside ,registreres det i prefecht

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:15

Hvis du har forstand på det og kan finde præcis de cookies der hører til chatprogrammet kan du nøjes med at slette den/dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 15:21

Kan du ikke bare markere navnet/koden du vil slette og så trykke delete?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 15:24

refi > ind imellem sletter jeg alle cookies uden problemer ja så skal man indtaste sine adgangskoder igen, men det er da ikke så slemt. Jeg er spændt på om det virker som ofa har skrevet, den kendte jeg godt nok ikke. Men ellers tror jeg det hele ligger på de chat sider som Luke2000 bruger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:29

Har du 2 c-drev ofa ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:30

Jeg vil ikke råde ukyndige til at rode der - så hellere cookies

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-02-04 15:58

Luke2000
Er du med endnu, er der noget af det er foreslået der har virket ?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 28-02-04 16:01

Er ikke helt sikker, men prøv Internetindstillinger/avanceret/sikkerhed/flueben i "gem ikke krypterede sider på disk"

Måske du skal genstarte computeren, for det virker.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 17:36

Kære Refi pindehugger
Jeg kan godt se det kan se ud som 2 c drev hvis man????,men du er jo noget særligt,så her er forklaringen,det er den nederste windows mappe.Og du vil ikke råde,::hvad skulle der ske ved at tømme en mappe??Ukyndig!! for at tømme en mappe,du har aldrig anet den lå der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:45

Og jeg er endda kyndig.
Så må du forklare hvad indholdet af den mappe er. (inden man sletter noget)

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 22:08

Jeg sletter indholdet af mappen hver eneste dag,en bi ting jeg fik forklaret af en IT Kyndig.
Jeg ved ikke andet end at hver eneste besøgte nye side ,sætter sit aftryk derinde,om det er Microsoft eller andre der kan spionere lidt,ved jeg ikke ,og om det hjælper på hans problem,ved jeg heller ikke,men når man sletter indholdet har pcén ikke det at slæbe rundt på,og da jeg ikke har hans problemer at slås med ,og det er en ganske uskadelig manøvre,kunne han prøve det.Jeg skal prøve at få den eksakte forkl

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-02-04 01:21

Det er indet der har hjulpet... Men det skal siges at det sker at der på ander sider kommer muligheder op som er fra eks. vis ofir... Så hvis jeg har heddet Nusseknussermissermussen på ofir kan jeg få det som mulighed på en anden hjemmeside hvis jeg eks skal skrive navn så det ligger på min computer jeg har slettet cookies samt mappen prefcht det har ikke virket

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-02-04 03:00

Fandt selv ud af det... Tryk -Funktioner -Internetindstillinger -Indhold -autofuldførelse -Ryd formularer.... Det her er så 3 ud af 3 gange jeg stiller et spøgsmål som jeg ikke kan få svar på og selv finder løsningen på... Tror jeg vil finde et nyt sted og stille mine spøgsmål henne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 10:05

Måske en ide.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 30 point
Dato : 29-02-04 10:26

Godt du fandt ud af det og du kom af med dit problem.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Luke2000

Dato : 29-02-04 23:54

Tak for svaret bentjuul.