/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP boot-cd
Fra : nestea
Vist : 1793 gange
5 point
Dato : 28-02-04 13:48

Hey.. Hvordan laver jeg en boot-cd til windows Xp Pro...?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-02-04 13:52

hej

Laver?, Der er boot funktion på XP Prof. Cd'en

indsæt i dit cd-drev og så ændre de instillere i biosen til at være cd-rom og så kan du boote.

1. boost: CD-rom
2. boost: CD-rom
3. boost: CD-rom

/Steffan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 13:52

Du kan lave disketter her Gå ind under populærer ude til venstre og lidt ned på siden mvh sune http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 14:09

Hænger dit spørgsmål sammen med dit tidligere?
Er det fordi din XP Pro er en kopi og ikke selv starter?
Ellers er "sune"s forslag til disketter en mulighed.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-04 14:16

du kan osse bruge en win98/me/95 - med cdrom support - disk
find mappen i386 på xpcdrom og kør winnt.exe
en go ide er at køre smartdrv først findes på win98 cdrom eller download her:
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/Download/drivers/index.htm
når men er er den fuldstændige måde:
boot fra win98 startdisk
vælg med cdrom support
a: blikker
smartdrv
x: x=cdrom drev med xpcdrom i
cd i386
winnt.exe
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307848&sd=tech

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 15:16
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 17:17

Ofa prøv at kig i mit forslag *ss*

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 28-02-04 19:16

Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og opgrader din XP med SP1 ved samme lejlighed?
Hvis du bruger Nero til at brænde, kan du følge instruktionerne på dette link:
<http://www.etplanet.com/download/guides/nero.html>
Hvis du har en kopi, har du selvfølgelig et lille problem..

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 28-02-04 19:17

Døøhh, linket fik selvfølgelig et > for meget..
http://www.etplanet.com/download/guides/nero.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 19:23

Jeg syntes kommentarerne bevæger...........................................sig lidt langt væk fra.....................spørgsmålet.

Kommentar
Fra : tomato825

Dato : 29-02-04 14:52

Gå til start/kør skriv %SystemRoot%/ok find System 32, gå derefter til funktioner/mappeindstillinger/vis under vis sætter du prik i vis skjulte filer. Du kan nu brænde en cd til Boot under Windows xp. husk at sætte prik under vis til vis ikke skjulte filer når du er færdig. Kan du så ikke starte din Win Xp prof. så går du ind i din BIOS under advanced bios features, 1. boot: CD-rom 2. boot: CD-rom 3. boot: CD-rom. derefter sætte du cdèn i dit drev og skriver f.eks. E: og gennemse, du kan nu bruge RESTORE eller INSTALL og vupti det hele virker efter genstart. husk at rette i Bios til defult først.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 08:46

Hallo har du fået ordtnet det ??? Mvh Sune