/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
DE FEDESTE HØJTALERE!
Fra : vrigsted
Vist : 1791 gange
150 point
Dato : 28-02-04 13:33

Hej.

Er der nogen, der kan sige mig, hvor jeg kan finde de bedste højtalere til den bedste pris?

Jeg har fundet disse højtalere, men er de 2300 kr værd?: http://siwa.dk/Højttalere-sider/fvx_41000.htm

Det må gerne være nogle, der er lidt billigere end disse!
Det gør ikke noget, hvis de er brugte!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 13:38

Mit råd er at du prøver at finde nogle B&W højtalere jeg har nu haft mine i 25 år og de virker upåklageligt og en masse nymodens kan slet ikke følge med i kvallitet og den Fede lyd de kan leverer meeen de er også peberet i prisen men så skulle du se om du ku finde nogle brugte og jeg garanterer at du ikke vil blive skuffet Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 13:39

Det er jo et vidt begreb.
Der findes 1000 vis af højtalere.
Det kommer jo helt an på hvad de skal bruges til og hvilket anlæg de skal tilsluttes.
Supergode højtalere hjælper ikke noget på en dårlig forstærker.
Det svageste led bestemmer kvaliteten.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 13:40

Kan kun sige DALI... Har selv 109 i Blå.
Så tag i Hifi-klubben og se på Dali

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 13:41

Jeg har kigget på sådan nogen men så er der jo lige prisen.....
Det kunne være fedt hvis der var nogen der kunne finde nogle til cirka 700-1500 kr! Cerwin Vega dc 10 eller dc 12 måske?
Nogen med en fed lyd!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 13:42

>>Sunowich, Du har også fat i den lange ende der...

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 13:45

De skal bruges hjemme på mit værelse! Jeg har en gammel forstærker - den virker fint - men jeg ved ikke helt om den kan trække de helt store drenge! hehe.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 13:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 13:53

Nej - det er nemlig problemet.
Du kan risikere at du bruger en masse penge på højtalere og så lyder det alligevel ikke bedre.
Hvis det er en meget gammel forstærker, var det måske en ide at starte med at skifte den.
Men det er da muligt den kan bruges til omtalte højtalere.
Snak med sælgeren så har du måske også mulighed for at levere dem tilbage hvis lyden ikke bliver bedre.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 14:09

ja, men jeg mangler stadig nogle højtalere - ikke en forstærker!
150 point må da være rigeligt.. er der da ikke nogen der kan finde nogle imellem 700 og 1500 cirka?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 28-02-04 14:10

En God og Billigere Løsning
Byg dine højtaler selv.
Det gjorde jeg for 30 år siden og der er stadig ikke nogle højtaler der kommer på højde med dem, jeg har prøvet mange gange at låne højtaler med hjem fra forskellige forretninger for at se om der var nogle der var bedere end dem jeg selv byggede,men til dags dato har jeg ikke fundet nogle der kunne overgår dem.
Så søg lidt omkring hvem der sælger løse højtaler og gå så igang så vil du se at du spare en masse penge og du får den lyd du godt kan lide.
Held og Lykke
IPM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 14:15

"vrigsted"
Det har INTET med dine point at gøre.
Men der er da ikke meget ide i at bruge en masse penge på højtalere hvis forstærkeren ikke kan bruge dem.
Hvad er det for en forstærker/radio vi taler om?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-02-04 14:30

Som refi siger, man køber ikke bare DE FEDESTE HØJTALERE.
De skal afprøves sammen men din forstærker, glem det FEDE
og hør på lydkvaliteten.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 14:39

http://cph.ing.dk/konf/root/selvbyg/html/0983.all.html Du kan jo se lidt her men ellers ville jeg da gå ind på hifi 4 all's side og fortælle hvad for en forstærker du har og om de kan foreslå nogle højtalere der passer med pris og kvallitet Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 14:40
Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 16:41

I skal ikke tænke på min forstærker. Jeg skal bare finde nogle gode højtalere!

Til IPM: Jeg har også hørt at det med at bygge sine egne skulle betale sig meget. Hvad synes du til dette sæt?: http://siwa.dk/Højttalere-sider/fvx_41000.htm
http://siwa.dk/Højttalere-sider/fvx_41000.htm

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 16:42

hm, en fejl, bare kopier linket..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-02-04 16:54

Hvis du ikke forstår betydningen af forstærker sammen med højtalere
så køb bare noget.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 17:06

teil bare bland dig udenom hvis du ikke har noget at sige.

Jeg spørger om dette er et godt køb: http://siwa.dk/Højttalere-sider/fvx_41000.htm

!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:14

Det er ikke et godt køb (for dig)

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 17:19

Ok, kan du sige mig hvorfor?
mvh mark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:23

Har jeg gjort - flere gange.
Men hvis du ikke vil høre meningerne er det jo svært.
Du risikerer at pengene er smidt ud af vinduet.
Tingene SKAL passe sammen.
Det hjælper jo heller ikke at have en ferrari med knallertmotor.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 17:31

Er du forvirret ??? Ikke efter næste episode af::::::::::::::: *SSSSSSS* Mvh Sune

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 17:34

er det et godt køb hvis jeg nu har en ordenlig forstærker dertil?
og hvor kan jeg så få sådan en?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:35

Ser du fjernsyn "sune" :-|

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:36

Hovsa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:39

Selvfølgelig er det et godt køb hvis forstærkeren passer dertil.
De fås (købes) i alle velassorterede radioforretninger.
Men som tidligere foreslået så tag specificationerne med i butikken og hør hvad de kan anbefale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 17:41

Store højtalere kræver normalt også store forstærkere (til at trække dem)

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 28-02-04 18:24

Davs.
Jeg synes at du skulle ringe til Siwa, og få en snak med ham om hvad der ville passe bedst til din forstærker. - har selv handlet ved ham, og han er rigtig fin! Kanon service m.v. - du kan også få ham til at hjælpe dig med delefilter, hvis du selv vil til at bygge.
Min egen erfaring er at du i løbet af de næste 1-3 år vil blive træt af "blæs-hjernen-ud-højttalere", så derfor vil jeg foreslå nogle af de andre mærker på enhederne end lige Ravemaster.
På hans oversigt over løse højttalerenheder, har jeg kun godt at sige om vifa og peerless. Der er nogle hundrede kroner sparet ved selv at bygge, men hvis du ikke lige er tømrer og har et godt værksted, så ender du ofte med en finish langt under det han kan lave.
- må jeg evt. foreslå nogle små reolhøjttalere, og så en sub til? Du kommer til at skulle købe en sub-forstærker, men du kan evt. købe en ny, og så bruge den gamle til at trække subben med? - den løsning kører jeg med. Det er ikke helt så tydeligt at det er en ældre forstærker på subben, end hvis det er på mellemtone og diskant. Hvis din gamle forstærker kan trække en sub, så får du et anlæg som ofte vil spille med et lige så godt lydtryk, som de store (i hvert fald op til en grænse hvor det ikke er nødvendigt mere...)
Jeg kører selv pt. med nolge små Jamo-satelitter og en sub, og kan kun sige at den løsning er fuldt tilfredsstillende, selv for folk med hang til høj musik.
Som jeg starede med at sige: Ring til ham, og få en snak med ham om det. Jeg er helt sikker på at han er frisk på at bygge nogle for dig, hvor du selv bestemmer enhederne der skal i, da han vist nok (jeg er næsten 100% sikker) bygger dem selv.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 18:34

ja og så bliver det jo hurtigt dyrt!

men hvis vi nu siger at jeg skal have nogle højtalere som min gamle forstærker kan trække hvad vil i så foreslå? jeg har et par Jamo 266 Power som den fint trækker. spørgsmålet er bare, hvor store højtalere kan jeg få til den, før den ikke kan trække dem mere?
Her står der lidt om min gamle forstærker:

Pioneer stereo Amplifier model SA-800
230 watt
~HZ 50
4-16 Ohm

det er en gammel model udført i træ.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 18:38

hov teksten var ikke skrevet til dig Dyne, men nu har du jo også fået noget at vide om min forstærker. Måske kan du sige mig hvad det bedste er som jeg kan få til at spille højt.
til orientering er jeg 14 år og bliver ikke træt af et par vilde højtalere de næste mange år!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 18:50

Se så let er det
Hvis du kan lide de højtalere du selv nævnte i starten så syntes jeg da du skulle købe dem.
Din forstærker kan godt klare dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 19:11

Det er da en udmærket model du har Mvh Sune

Kommentar
Fra : jpal

Dato : 28-02-04 19:18

Mit forslag er at du går ind på www.bedre-lyd.dk og ringer til dennis som har den side, han ville kunne hjælpe dig med at få købt det rigtige og så er han også behjælpelig med at sætte dem op.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 28-02-04 19:48

Tror I, at disse højtalere er det rette køb for mig? Er mærket godt og er der god lyd de næste mange år? Det er jo et billigt sæt, hvis man kigger på enhederne ihvertfald: http://siwa.dk/Højttalere-sider/fvx_41000.htm

Det er et usamlet sæt, men skulle det være den store udfordring at samle det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 20:03

Gå du bare igang hvis du kan lide dem - evt. har de vel et sæt du kan høre.
Jeg ville ofre de små 500 kr. og få pladerne udskåret.

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 28-02-04 21:38

Davs.
- ville som Refi siger også HELT sikkert vælge at få pladerne med. Selve pladerne koster på et byggemarked ikke andet end ca. 100kr, men så er der tilgengæld også folie på her, så det er helt sikkert pengene værd!!!
- som jeg forstår det, så er der kun til en stk. højttaler her, da der jo kun står omtalt 4x10" basser og to diskant, og det sidder der jo i hver højttaler. Dvs. at der skal ganges med to? - er der andre som forstår det anderledes?
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 21:44

Hvis ikke det er pr sæt er det at vildlede forbrugeren.
Mere er der egentlig at sige om det.
Men det må han jo prøve.
Nu kan vi ikke tæske videre i de højtalere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-04 09:34

De der Siwa'er tror jeg ikke på. Det er rene boom-boxes.

Hvilken musikstil spiller du?

Gå på jagt efter:

brugte Cerwin Vega DC 12 eller DC 15, lidt ringere VS 12 og VS 15.

Brugt Jamo Power 500 (selvom bassen er en 150W peerless)

Brugt Zomax Take off hjemmelavede højttalere.

Der er intet problem i at lade den gode gamle Pioneer slæbe læsset, men vær nu god ved den. Især hvis du får fat i Cervin Vega'erne. De har en stygt kedelig impendansgang. Skal du spille urimelig højt, så få fat på en blæserkølet proff/semiproff forstærker. Der er masser af gode amps i Monacors bibel. OK Elektronik 75 62 95 77, spørg efter ham der har lavet restaurant Laden. Han skaffer også løse enheder mv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 08:47

Har du fået nye højtalere ??? mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:53

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dk_musen1993

Dato : 02-01-07 21:00

hej. hvis du går efter god lyd og fed kvalitet er der 2 modeller ved ikk hvad du skal bruge dem til men de her 2 kan det meste den ene er logitech surround 5.1 det hedder z-5500. og det andet er jamo e 708 de kan give fed bass! men det der surround er jo med forstærker. men jamo er uden og de rykker for rent kan du ikke lide jamo eller logitech z-5500 så kan du ikke lide musik =P

Kommentar
Fra : dk_musen1993

Dato : 02-01-07 21:01

ups glemte jo linket til logitech =) det er www.midtdata.dk