/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvilken computer skal jeg købe?
Fra : alfa
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 28-02-04 12:45

Jeg skal til at købe ny computer nu her, og har set på disse to systemer, jeg vil meget gerne høre ris eller ros, og evt. noget som i ellers vil anbefale af hardware, det drejer sig om bundkort, CPU, RAM og køler, til en maxpris på 3500 kr, computeren behøver ikke at være specielt kraftig, da jeg ikke har tænkt mig at spille særlig meget på den, her er hvad jeg har sat sammen:

bundkort: Soltek K8AV2-RL, Via K8T800 Chipset, Athlon 64 865,00 kr
CPU: AMD Athlon 64 PR3000+ In-a-box *512KB Cache* 'NewCastle' 1895,00 kr
RAM: 512 MB Performance Memory PC3200 DDR400 RAM *TILBUD* 599,00 kr

IALT: DKK 3359,00

bundkort: Abit NF7-S, NForce2 V2.0, SATA 699,00 DKK
CPU: Athlon XP 3200+/2.2GHzBarton 1.649,00 DKK
RAM: 512MB DDR PC3200 RAM 699,00 DKK

Sammenlagt pris
Heraf moms 3.047,00 DKK

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 28-02-04 13:06

gå ind på Dell.dk og lav din egen, den bliver godt nok lidt dyr, men de er fandme gode... :D jeg har en, og den kører SUPERT!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 13:16

Der skal jo lidt mere til end det du nævner her.
De 3 dele alene "kører" ingen steder.

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 28-02-04 13:31

kig ind på www.biksen.dk under ny pc det eneste der mangler er en skærm ellers er den komplet eller tilbud

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 28-02-04 13:45

Tjek denne side: www.bjtrading.dk

Ugens tilbud: http://www.bjtrading.dk/dk/pc.asp?gruppe=ugens

Discount PC'er: http://www.bjtrading.dk/dk/pc_dis.asp?gruppe=discount

Saml-selv PC'er: http://www.bjtrading.dk/dk/pcsammen.asp

Har købt 2 computere der + 1 til svigerfamilien... kun haft et problem = en mus der ikke duede! (byttet uden probs)

Chamira c",)

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 28-02-04 15:05

Skal lige siges at jeg bruger min gamle skærm + kabinet og psu. Men jeg tænkte på om i måske kunne kommentere de to computere jeg har valgt, om i har erfaringer med noget af det hardware jeg har valgt.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:20

Så ville jeg da vælge det billigste (der er jo ikke den store forskel)
Men jeg er nu personligt ikke meget for Athlon (men det er jo en anden sag)

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-04 17:13

hey alfa.

For det første skal du vælge en Intel cpu istedet for AMD. Jeg ville ikke engang røre AMD med en ildtang.
Køb en P4 Prescot cpu, P4 er efterhånden blevet billige.
Så synes jeg at du skal vælge et bundkort med Via eller intel chipset istedet. Hold dig fra sis, n-force og ali.
Anbefalet boards er Intel, Soltek, epos, Abit og asus.

Husk også at du ikke skal købe en mærkevare pc, som compaq, Dell og fujitsu siemens "De er alt for dyre i reservedele" og alle de der tilbuds pc´er i discount butikkerne. Plus at servicesen på dem er elendige.

MvH Gobling

Kommentar
Fra : Mekuri

Dato : 29-02-04 19:16

køb den nederste af dine eksempler... der findes ikk meget der ka' udnytte din 64 cpu dimmer anyways, og desuden giver jeg ikk meget for det motherboard du har valgt der :D Min mening dog :P

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 13:50

Det bedste sted at købe hardware: www.shg.dk

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 30-05-04 11:08

Tak for svaret gobling.