/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
frisk pasta
Fra : delfin
Vist : 4845 gange
50 point
Dato : 22-04-02 14:44

Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 14:10

"delfin" <delfin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hxTw8.1429$kp3.122185@news010.worldonline.dk...
> Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning ?rname
= 'news.worldonline.dk' and Active = 1.dk>xe.

Jeg har set frisk pasta i frosset tilstand, så det kan man godt.

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-02 16:10

Hej. Jeg har flere gange frosset frisk pasta ned, uden tilberedning, med et fremragende resultat, altså smagen var i top!
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 15:39

"delfin" <delfin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hxTw8.1429$kp3.122185@news010.worldonline.dk...
> Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning ?

jeg smider bare pakken i fryseren ...
ras

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 21:30

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc420e9$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "delfin" <delfin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:hxTw8.1429$kp3.122185@news010.worldonline.dk...
> > Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning ?
> jeg smider bare pakken i fryseren ...

Jeg smider den i skraldespanden. Køb jer dog en gang god tørpasta - det er
adskillige gange bedre. Prøv f.eks. Agnesi Festaiola, en italiensk pasta. I
en 250 grams pakke er der 8 æg og resten er mel. Simpelt, men er melet af
den rigtige kvalitet (og det er et af mange problemer med danskfremstillet
"frisk" pasta), og tørres det korrekt, bliver produktet fremragende. Kan
købes i ISO.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-04-02 22:53

Morten Wartou <donteventryspammingme@lokum.nu> wrote:

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cc420e9$0$78766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "delfin" <delfin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:hxTw8.1429$kp3.122185@news010.worldonline.dk...
> > > Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning ?
> > jeg smider bare pakken i fryseren ...
>
> Jeg smider den i skraldespanden. Køb jer dog en gang god tørpasta - det er
> adskillige gange bedre. Prøv f.eks. Agnesi Festaiola, en italiensk pasta. I
> en 250 grams pakke er der 8 æg og resten er mel. Simpelt, men er melet af
> den rigtige kvalitet (og det er et af mange problemer med danskfremstillet
> "frisk" pasta), og tørres det korrekt, bliver produktet fremragende. Kan
> købes i ISO.

Jeg er helt enig med Morten. Frisk pasta har ikke en skid med pasta at
gøre. Brug det til hundefoder.

Tørpasta er det eneste rigtige - der kan du styre nøjagtigt hvor al
dente den skal være og hvilken kvalitet du vil købe.

De Cecco (Irma)
Barilla (nogen gange i Netto)

Jeg vil gøre opmærksom på at der er en deltilsætnihngsstoffer i tørpasta
med æg, så derfor bør man være særlig opmærksom på dette.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 11:52

Mon, 22 Apr 2002, jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling)

>Jeg er helt enig med Morten. Frisk pasta har ikke en skid med pasta at
>gøre. Brug det til hundefoder.
>
>Tørpasta er det eneste rigtige - der kan du styre nøjagtigt hvor al
>dente den skal være og hvilken kvalitet du vil købe.

Pyyh...det beroliger mig - troede efterhånden jeg var den eneste
tilbage, der foretrak tørpasta.

Normalt får man bare et overbærende blik og et dybfølt suk ud af sådan
en udtalelse.

--
On usenet I represent no one but myself.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 15:17

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:82facuk0v1cqn790a69k8meq7eg1cj1e9i@4ax.com...
> Mon, 22 Apr 2002, jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling)
>
> >Jeg er helt enig med Morten. Frisk pasta har ikke en skid med pasta at
> >gøre. Brug det til hundefoder.
> >
> >Tørpasta er det eneste rigtige - der kan du styre nøjagtigt hvor al
> >dente den skal være og hvilken kvalitet du vil købe.
>
> Pyyh...det beroliger mig - troede efterhånden jeg var den eneste
> tilbage, der foretrak tørpasta.

Ditto. Al Dente argumentet hjælper dog som regelt, da det er ligeså
accepteret at pasta skal have "bid", det har frisk pasta jo ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 20:59

B.Ikkala wrote:

> Pyyh...det beroliger mig - troede efterhånden jeg var den eneste
> tilbage, der foretrak tørpasta.

Du er langt fra den eneste!

> Normalt får man bare et overbærende blik og et dybfølt suk ud af sådan
> en udtalelse.

Verden vil bedrages. Folk tror pr. automatik, at "frisk" betyder bedre.

Jeg tror jeg har ideen til at blive millionær: "Frisk pasta light".

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark
Phone: (+45) 32 86 18 99 * Fax: (+45) 32 86 17 99
CCIE #5470

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-04-02 22:45

delfin wrote:

> Kan man fryse frisk pasta og skal man tilberede den inden frysning

Ja, det virker helt fint hos mig. Jeg plejer dog kun at
købe det når det er på tilbud i en A-Kvickly. (ca. 6 kr.)
Det behøver ikke at blive tøet helt op inden brug, bare
smid det i det spilkogende vand i et par minutter og så
over i en sigte.

Imens har du taget et løg og tilsvarende mængde pastinak og
svitset det i olivenolie og et stænk hvidvin.
Nu har du tilsat fløde og frisk basilikum og ladt det koge
nogle minutter og derefter vendt pastaen i retten og serveret
det straks. Det er mad på 10 minutter.

Du behøver altså ikke at tilberede pastaen inden frysning.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq