/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
18 år og køre bil uden kørekort..hvad sk~
Fra : Hemmje
Vist : 3849 gange
100 point
Dato : 28-02-04 06:02

Hej

Jeg har lige et spørgsmål..

Kan politiet give mig mere end en bøde på 5000 hvis jeg er 18 samt har forsikring iorden hvis jeg intet kørekort har kan de udsætte det til jeg bliver 21 eller hvordan er reglerne? håber på svar :))

Kommentar
Fra : smut

Dato : 28-02-04 07:39

hvis du ikke har noget kørekort er det ligemeget med forsikring den dækker nemlig ikke og ja de kan udsætte dit kørekort hvis de snupper dig flere gange
lad du hellere bilen stå og få dig et kørekort det er også meget mere sikkert for os andre

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-04 07:42

Udgangspunktet er en bøde på Kr. 5000, hvis du er 18 eller ældre.
De kan ikke udsætte, at du tager kørekort, med mindre du har en betinget frakendelse.

MVH

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-02-04 08:35

nej men hvis du får en betinget frakendelse af kørekort på 3 år(selvom du ikke har et kørekort) så er det vel det samme som en udsættelse?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-02-04 09:07

smut>> Jo ens forsikring dækker... Men der man skal nok forvente et erstatningskrav fra forsikringen. Der skal dække deres udgifter ved en evt. skade.

Og ellers har smut ret i det han skriver.

Hemmje>> Så tag dig da sammen og få det kort inden du begynder og køre i bil.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 28-02-04 09:56

jeg ved godt forsikringen dækker udgiften til og starte med men man kan være sikker på de kommer efter en med et krav senere og det kan blive meget dyrt jeg er sikker på det er dyrer end et kørekort

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-02-04 10:14

Man kan godt få kørekort ved en betinget dom. Det er kun hvis du bliver taget flere gange i at køre uden kørekort man kan ændrer straffen til ubetinget.

Så atter se at få taget det kørekort, se så kan politiet nemlig tage det fra dig.

ellebye

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-02-04 10:16

Hvorfor lave en fjer til fem høns?

"TAG DIG DA ET KØREKORT"

du vil hurtigt kunne tage det når du allerede har kørt bil ikke?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-02-04 10:59

hmm.. jeg vil faktisk ønske at du bliver taget, hvis du kører bil uden kørekort. Du er til fare for andre. Trafikken er livsfarlige med uvidende belister som du er uden kørekort.

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 28-02-04 11:35

Ja ting27, jeg ville også ønske.......Inden det går galt hvor andre kommer til skade!

Men der jo nogen der kun tænker på sig selv.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-02-04 11:47

JA BILISTER UDEN KØREKORT

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 12:27

se bare mange af de unge bilister!!! ser de ud til at have kørekort ?????

per

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-02-04 12:36

DET ER IKKE DET DER ER SPØRGSMÅLET

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-02-04 12:38

jeg er ung, og jeg har kørekort, og kører faktisk efter færdselsreglerne... Jeg har ikke engang været tæt på en ulykke, selvom jeg har kørt en del.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-02-04 12:58

Til efteråret har jeg kørt bil i 40 år, og det uden hverken en parkeringsbøde, eller en bøde for at køre for stærkt. At jeg uforvarent er blevet torpederet 3-4 gange er noget andet, men det har ikke været "belastende" for mit forsikringsselskab.

Jeg ved godt at den gang var der fri hastighed, og trafikken var mindre, men alligevel. Jeg ved også godt, at da jeg fik køretimer kostede det den gang 18 kr./t., men har man ikke råd, ja, så må man vente, og >bibsamie, at der er andre der kører bil uden kørekort gør da ikke problemet mindre.

ellebye

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 13:23

ellebye

det jeg mente at der er mange som har kørekort der ikke skulle ha det.

per

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-02-04 13:28

bibsamie> hvad mener du med mange??... 20%. 70% ???
Jeg vil skyde på, at ca. 80%-95% af alle unge kører efter færdselsreglerne.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 13:32

ting27

hvad landsdel bor du i, jeg bor i Vestsjælland og vil mene at det nærmer sig 50% der ikke skulle have kørekort inklusive de ene af mine sønner.

per

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-02-04 13:55

Hej bibsamie. Jeg bor på Vestsjælland ligesom du.
Det kan måske være den vennekreds jeg færdes i der er mere forsigtig ligesom jeg selv er. Mit kørekort blev over i købet forlænget med ca. 1-2 måneder, pga. jeg ikke kørte agressivt nok. Det sagde min kørerlærer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-02-04 14:01

Det er nok svært at sætte % på. Jeg tror selv, at der er mange unge fornuftige billister, men som så meget andet hører og ser man i medierne kun om de der kører ad h...... til, aldrig om de der er fornuftige i trafikken.

Det jeg mener der er behov for er, at der rundt i landet anlægges sikre baner, hvor de unge kan få afløb for deres fartglæder og ikke mindst opspare noget mere rutine, og under opsyn, unge der endnu ikke har fået kørekort. Det kunne måske få dem væk fra vejbanerne.

ellebye

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 28-02-04 15:20

LOL Jeg ville lige sige at jeg skriver (Hvis) i teksten. jeg har ingen bil inu så det var kun et spørgsmål om hvilken regler der var på dette område...hvis man havede forsikring samt var 18..

Godkendelse af svar
Fra : Hemmje

Dato : 28-02-04 15:26

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 28-02-04 15:27

og allesammen :)