Jeg hvil lige pointere at jeg næsten inted hved om disse ting. så det er en real-chance for at jeg tar fejl....
Men det er tre meget forskellige ting. Og hver af disse ting er igen meget forskellige fra spil til spil....
Hvis man foriksemple tager unreal-enginen er der et disideret script program med til at skrive mods/mutaders. Men om man der også kan skrive en disideret patch (Man kan hvel got difinere en "mod/mutader" som en slaks "patch")....
Drivere der-imod tror jeg ikke man sådan lige kan sætte sig og skrive, uden sorce-kode og c++. Sorce koden kan man så hvidt jeg tror ikke bare sådan lige få fat i til de nyere spil.... hvis det er et spil som ikke er splinter nyt ( så som Quake) mener jeg tit de frigir sorce koden efter et stykke tid.......
Men det krever stadig en ufatilig hviden om programering til at skrive en driver..... en hviden som jeg desvære på ingen måde mæstre.....
Hvis du kunne være lidt mere specific.. hville det være til stor hjelp....