/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
W32 Blaster... Hjælp!!!!
Fra : jjhj
Vist : 701 gange
130 point
Dato : 27-02-04 19:36

Hej...

Jeg har et kæmpe problem,....... Min computer er muligvis blevet smittet med W32 Blaster..... ;-( ;-(

Når jeg tænder den, spørg den op jeg vil åbne op i:

Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med komandopromt.

Starte Windows med de sidste nye ændringer.

Starte windows

Det er de valg muligheder jeg har.... Jeg har prøvet dem alle sammen, men min computer genstarter bare og ender på samme side hvor den spørg om det samme igen.....

Please er der en der kan hjælpe.....

Jeg ville gerne give mere for spørsmålet, men jeg har kun 130 point.....

Hilsen jjhj

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-02-04 19:38

Gå ind på www.spywarefri.dk/forum så hjælper de dig med at rense computeren, helt gratis.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-02-04 19:42

Du skal oprette dig som bruger under "registrer"

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 140 point
Dato : 27-02-04 19:45

Øhh, efter min viden, er det ikke blaster...

Men hvis du slet ikke kan åbne Windows har du et problem...

Det jeg ville gøre, er at tage harddisken ud af din computer, og sætte den over i en anden... Den lille jumper der sidder bag på harddisken skal sættes som "slave" og ikke som "master"... Du sætter den bare i et IDE-kabel i den anden computer...

Så starter du den anden computer op, hvorefter du kører antivirus-scan på din harddisk...
Det gør du via denne side...: http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_pre.php

Hvis du finder virus, følger du udrydningsguiden, og så burde du slippe for problemet... Hvis ikke, er den eneste udvej MÅSKE at formaterer harddisken....

Du skal være velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.....

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 19:46

OBS, hvis du kan komme ind i Windows, så må du lige svare på, om der kommer en advarsel, eller nedtælling inden den lukker ned?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-02-04 19:48

bentjuul

Hvordan skal vor spørger komme ind på nævnte side, når han ikke kan åbne sin pc.?
Ja, jeg spørger bare.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-02-04 19:49

For sent øv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 19:51

Hvad er det for en windows version du har? Mig bekendt optræder blaster kun på NT versionerne!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-02-04 19:52

ellebye > Ja, du har ret

//bentjuul

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-02-04 19:58

Jeg kører med windows XP pro...

Den lukker ned lige inden jeg kan se log on siden.... Jeg ser lige en blå side i et brøkdel af et sekund, og så genstarter den.

jjhj

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 19:59

lyder mere som et driver problem! Har du installeret noget nyt hardware fornyligt?

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-02-04 20:02

det er en splinter ny computer... har købt den for 2 uger siden....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 20:06

Hvornår opstod problemet? Jeg mener det opstod vel ikke ud af den blå luft? Lukkede du forkert? Genstartede PC'en af sig selv? Problemet med nye computere er mange gange at hardwaren ikke er testet og der så kan opstå fejl!

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-02-04 20:08

I går lukkede jeg bare ned som jeg plejede...
og her i dag da jeg skulle tænde den... så begyndte det....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 20:25

Kom computeren med winxp preinstalleret?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-02-04 20:31

Det er en virus. Min søn har lige fået den samme og har det samme problem. Den starter lige netop op, og slukker inden ikonerne kommer på skærmen.

Min løsning ville også være at sætte harddisken over i en anden pc og rense den derfra, husk blot det skal være een med ntfs formatering.

Du kunne prøve at starte op fra din cd-rom, og se om den fanger harddisken, hvis ikke er der ikke andet at gøre end at rense den fra en anden pc. Og selvfølgelig den aller sidste udvej, format c:

mvh
ellebye

NB! Men prøv i første omgang med at boote fra cd-rom.

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-02-04 20:37

jeg er ikke så meget inde i det... Hvad er "boote"????
jjhj

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 20:46

Se mit indlæg længere oppe... Jeg har prøvet det før, så den er ret sikker...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 20:47

Jo ellebye! Det er muligvis en virus! Men det kan jo osse være en boot.ini fejl, og så ikke at forglemme hardware problemer! Men brug forslaget med at boote up fra den winxp cd der må følge med! Hvis du ikke har været inde og rode i bios, burde den kunne starte op fra dit cd rom drev!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-02-04 21:47

Intet kan selfølgelig udelukkes, men hvis det havde været en boot.ini fejl, skulle systemet kunne køre op i fejlsikret tilstand, men ikke engang dette kan lade sig gøre.

Personligt tror jeg det er en variant af den virus hvor systemet, når man er kommet ind i det, tæller ned og starter forfra.

Men lad os se, som den blinde sagde til den døve.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 27-02-04 23:55

Som standard er WinXp sat til at genstarte ved fejl, og i 99% a tilfældene sker dette p.g.a en hardware fejl. For at dække den sidste ene % så indsæt din IKKE recovery winXP cd:

Genstart maskine. Tryk på en tast for at starte fra cd-rom. Vælg installation. Vælg herefter REPARATION. Nu kører systemet en reparation af winXP og det eneste der går tabt deved er opdateringerne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-04 23:59

ellebye>> driverfejl/konflikt kan fremkalde det samme, men hvis det er en driver kan man normalt starte op i fejlsikret, men en system rep. med boot cd burde kunne få den op at stå længe nok til at rense.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:00

acronym>AMEN!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 00:02

Men er det en virus, så var det måske en ide at hente F-prot antivirus inde på www.spywarefri.dk, og lave en dos scan af systemet!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:05

Dos scan af XP pro ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:06

tedd>>Jeg har endnu ikke set en AV diskkettescan uden der stod kan ikke anvendes på Win XP og 2000

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 00:09

mener F-prot kan via oprettelse af 2 disketter. Der må ligge en ntsf reader på! Desuden har spørgeren jo ikke sagt noget om at han kører med ntsf fil system, så vidt jeg kan se?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:15

Nej tedd, men det er altså det der bør være på et NT baseret system og er absolut det bedste

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:17

...det var ikke kritik af dit forslag Tedd, bare lidt fakta for det tilfælde at opsætninger er det MS anbefaler.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 00:20

Enig Bjarne! Men man bør være forberedt på næsten alt, når man kommenterer et spørgsmål, så meget har jeg da lært her på Kandu! Og jeg mener stadigvæk F-prot kan bruges hvis man opretter det via en opstartsdiskette til at enten udelukke at det er en virus eller bekræftige det! Men det kræver selvfølig at man har et floppy drev! Ellers må der jo alternative metoder til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 00:26

På Ultimativ boot cd er der en udgave af F-prot der kan scanne Ntsf drev, så mon ikke den inde fra spywarefri osse kan?

Her er lige linket til Ultimative boot cd hvis nogen skulle have glemt det! Fremragende værktøj til computeren!
http://www.ultimatebootcd.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:29

Der er mange vinkler, men XP og 2000 er svære at få adgang til via diskette og det er jo derfor der er lavet en genoprettelseskonsol, som desværre næsten aldrig bliver installeret. Lad os nu se om jjhj vil bruge noget af det der er foreslået

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 00:33

Jeg bruger nu heller ikke genoprettelseskonsol, tager derimod en ghost ca.hver måned!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-04 15:11

hvis du skriver i kør
cmd
og i kommandoprogt
shutdown -a
har du deaktiveret nedlukning og det giver fred til at fjerne den ... måske sådan her:
kopier følgene filer ind på din harddisk:
http://grc.com/files/DCOMbob.exe luk for d-com
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe på dansk
http://download.microsoft.com/download/e/4/4/e4481402-244d-460a-8f98-ca0e5905a97c/sp1aexpress_usa.exe på engelsk
ps du kan kun fjerne den ved at have service pack 1
http://download.microsoft.com/download/b/7/e/b7eba8d2-9116-44d6-8be2-74db990304d9/sp1aexpress_da.exe sp1 på dansk
http://download.microsoft.com/download/e/4/4/e4481402-244d-460a-8f98-ca0e5905a97c/sp1aexpress_usa.exe sp 1 på engelsk
ps kopier hel inien hvis den ikke markers som blå og sæt ind i søge bjælken.

sådan fjernede jeg blaster.ps jeg har ikke læs hele tråden håber det er ok...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 15:14

..Nej du har tydeligvis ikke læst hele tråden Xou

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:22

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : jjhj

Dato : 31-05-04 18:38

Tak for svaret Olle_hansen.