/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vandpibe
Fra : HeavyC
Vist : 1672 gange
100 point
Dato : 27-02-04 16:35

Hey jeg har lige købt mig, en vandpibe. Det jeg gerne ville stille et spørgsmål er: hvor usundt, og farligt det egentlig er, jeg ved godt hvordan man tilberader den, og det smager fint og det hele. Jeg vil bare gerne vide hvor usundt det er, og om det er farligt. Jeg vil også blive glad for nogen gode links, hvor man kan købe billigt tobak, eller andet geil til vandpiber ! På forhånd tak.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 27-02-04 16:54

hej her kan du købe www.vandpiben.dk og tobak. vis du vil prøve at ryge lidt sjover tobak så kig her http://www.ethnoplanet.dk/webshop.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 17:52

Alt rygning er selvfølgeligt usundt Du taler med en kender, har røget pibe i 35 år det en vandpibe gør er at køle tobakken så den ikke brænder så meget i halsen når man ryger og der aflejres selvfølgelig også nogle stoffer i vandet men sundt og rygning går bare ikke sammen jeg er nu påbegyndt 3.die uge uden røg og er bare så syg af udrensningen af alt det gift jeg har indtaget i løbet af de 35 år i form af halsbrand hoved pine ondt i lunger hals hjerteflimmer og ømhed i alle led som en rigtig led influenza Sååe begynder aldrig igen det er sikkert Ps Jeg hoster også sorte klumper indimellem Fra en fremover antiryger Mvh Sune

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 27-02-04 17:56

Jeg har læst et sted, at det ikke er så usundt og nikotinholdigt at ryge vandpibe i fht. smøger, men ved ikke om det er sandt. Det letteste for dig er formentlig at skaffe tobak, udstyr osv. i de små tyrkerbutikker på Istedgade. Der findes en, der har et stort udvalg og frugttobak med jordbær, kokos m.m. fra McBaren vist nok. Mvh sfl17

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 27-02-04 18:33

Hey gejl til vandpiben: www.vandpiben.dk
Der er 0,5 % nikotin i, og det bliver afkølet af vandet, så der ikke er så meget tilbage... Der er heller ikke tjære i... Jeg har hørt at det er ligså kræftfremkaldende som smøger, men hvad faen er ikke kræftfremkaldende... Du kan købe tobakken i alle grønthandlere....
Håber du kunne bruge svarene..
Peace out BoWie

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 12-03-04 13:42

Hvad gør størelsen egentlig på vandpiber ???

Kommentar
Fra : Muhammet

Dato : 31-07-04 17:46

jo højere piben er, desto mere køles og blødgøres røgen. Men der er en grænse, så når vandpiben overstiger en vis højde, får man ikke længere nogen mærkbar effekt på røgens kvalitet. For helt små vandpiber vil røgen føles skarp og stærk, og dermed går noget af ideen med en vandpibe tabt.

Kommentar
Fra : Silke_Bonguld

Dato : 26-08-04 18:08

Muhammet og alle andre!!
Hvilken højde skal den helst ikk overstige...bare ca.?? Jeg har planer om at kreere min egen....men der er selvfølgelig nogle standarter, der virkelig er værd at følge! Ku du...og selvfølgelig også alle andre der har forstand på vandpiber...ikk tænke dig at forklare lidt om hvad der er vigtigt at bevare. Det vil virkelig være en stor hjælp!! Kærlighed Silke