/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
automatisk skift at tapet(XP)
Fra : hojriiskim
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 27-02-04 16:18

Kan man få windows til automatisk at skifte tapet på skrivevordet(evt efter hver 5. start eller noget lignende), hvor den tager et tilfældigt billede fra et mappe man på forhånd har valgt, lige som det diasshow med billeder man kan vælge som pauseskærm...?
evt med et eller andet program...

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 16:30

Her er lidt af hver
http://www.wincustomize.com/

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-02-04 16:40

fed side, men synes ikke jeg lige umiddelbart jeg kan finde noget der skifter tapettet automatisk....

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-04 16:53

hej
ja det kan man
hvad bruger du 98-xp ?
mvh
ole

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-02-04 17:03

som der står i overskriften bruger jeg XP...

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-04 17:05

Jeg bruger dette program og syntes det er det bedste jeg har prøvet
indtil nu,man kan både sætte det til at skifte wallpaper auto eller
indstille det til at skifte Tapet med en tast på tastaturet efter
eget valg,leg.
http://www.nuonsoft.com/wallpapercycler
Gratis
Kan også hente wallpaper fra nettet,men den funktion bruger jeg ikke,
fordi at jeg vil have fuld kontrol over hvad der går på nettet og
hvad jeg henter derude in cyperspace,så det er blokeret af min firewall
men det er ikke spyware og går kun på nettet vis du selv klikker på funktionen, det er bare mig der vil have styr på alt på min pc.
Manse9933

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 27-02-04 17:11

Du kan også bruge www.webshots.com
Der er e utrolig bunke meget flotte billeder og den kan skidte automatisk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 17:13

vis du har brug for hjælp,spørg.oppe i toppen Ad folder og henvis f.eks. til din billede mappe og den henter så alle under mappet på samme tid,men der er mange forskællige mulighedder,så leg.
Manse9933

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-04 17:18

hej undskyld
det havde jeg ikke lige bidt mærke i

mvh
ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 17:23

og henviser du til mappen C:\WINDOWS\Web\Wallpaper så får du alle windows standart wallpaper med,men du kan tilføje mapper fra alle mulige steder på
pc'en,du skal bare lave en mappe du kan gemme wallpaper/tapet/billedet
lister i,kan sættes til at skifte billede fra 1 sekundt o.s.v så du kan
se dine billeder som et diasshow med den tidsinterval du vil.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 17:26

du kan også sætte lyd på så som du så høre når den skifter billede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 17:29

Enten misforstår vi alle problemet eller også er der spurgt forkert.
Som jeg læser det er det ved boot der skal komme forskellige billeder, og ikke når windows ER startet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 17:37

kan programmet også indstilles til,at skifte wallpaper hver gang man starter
windows,men selvfølig ikke boot screen,og han skriver skrivebord.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 17:43

Tja - vi hører vel hvad han mener - men wincostomize kunne ikke bruges - sååååå

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-02-04 18:40

hvrodan sætter du den til at skifte når com´en genstartes??

I har ikke misforstået.. det var et eksempel med genstart...

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-02-04 20:22

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-02-04 09:56

Hej,har du hittet ud af det, eller ?
Manse9933