/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Passat ABS fejl
Fra : boje1904
Vist : 1529 gange
70 point
Dato : 27-02-04 13:43

Jeg har en PASSAT fra 1993 som e4r begyndt at drille med ABS'en. Den viser fejlkode 1-2-4-3 på ABS-lampen.
Nu er spørgsmålet, hvad er fejlen????? Er der nogle som kan hjælpe mig?

LBJ

Kommentar
Fra : geu

Dato : 27-02-04 13:47

Har den været løbet tøt for strøm??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 13:48

Jeg har ikke noget egentligt svar til dig, men tror du ikke at noget så ømtåleligt som ABS er bedre at få lavet hos en autoriseret forhandler.
Det kan give frygtelige følger hvis det bliver lavet forkert.
Det er nok ikke for hjemmemekanikeren.

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 27-02-04 14:06

Ja batteriet har været afmonteret, fordi jeg skulle have skiftet tændingsnøglen. Og når man afmonter sin Airbag så er det altid en god ide af fjerne strømmen.
Men fejlen var der bade før og også nu efter at batteriet er tilsluttet igen.

Grunden til at jeg gerne vil vide om nogle kan hjælpe, er at hvis fejlen er bare en føler så skifter jeg den selv. Men hvis det er pumpen så bruger jeg værkstedet. Det kan også være elektroniken, så vil jeg nok først prøve selv og derefter værkstedet!!

Jeg har prøvet at få vw-værkstedet til at komme med en forklaring, men de forsøgte at tilslutte deres computer og den sagde; ingen forbindelse til ABS, og dermed konkluderede VW at der skulle ny elektronik og måske en ny pumpe til!!!
Jeg vil IKKE betale for noget som ikke hjælper!!!!!! Og VW's måske betyder altid maaaaange penge.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 14:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 14:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 14:24

Og for at det ikke skal være løgn er her alle koderne.
http://www.s10blazers.com/abs_codes.htm

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-02-04 14:37

http://www.mightyap.com/Data/TT84.pdf

Gå ind på ovenstående link her er problemet beskrevet for Passat 93 udgaven.

Problemet er ganske enekelt at din tænding ikke springer tilbage til den rigtige position når nøglen slippes efter at bilen er blevet startet.
Nu siger du selv at du lige har skiftet tændingslås (af en eller anden årsag). Så mit bud er at du ikke har fået den monteret rigtig eller at der er et problem omkring tændingslåsen som du ikke har fået løst ved at skifte den.

Held og lykke.... Men godt at du ikke smuttede din bil til VW, som kunne skifte hele ABS systemet inden de ville skifte din tændingslås

Men læs artiklen, for det ser ud til at den giver en god vejledning i at løse problemet, hvis det skulle være et af de andre beskrevne problemer.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 27-02-04 22:29

Jeg holder på det er en fejl kode forde strømmen har været afbrudt. Kør til en forhandler og få dem til og læse koden ud.

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 28-02-04 09:53

Tak allesammen for jeres hjælp, men hjælpen kom fra en amerikansk hjemmeside (Bentley publisher). Som har en hel liste over fejlene, vist herunder:

Hi here is a list of all the codes for ABS 0000 End of output, 1111 Control unit defective, 1112 Front left abs inlet valve, 1114 Front right abs inlet valve 1122 rear abs inlet valve 1132 Front left abs outlet valve 1134 front right abs outlet valve 1142 rear abs outlet valve 1222 Main abs valve 1233 left front wheel speed sensor 1241 right front wheel speed sensor 1243 right rear wheel speed sensor 1311 left rear wheel speed sensor 1312 low pressure warning switch/low fluid level switch 4444 no fault.

Så hvis det kan hjælpe andre så OK.

TAK!!

Kommentar
Fra : _20_

Dato : 10-03-04 12:26

den fejl kode du skrev.... koden 1-2-4-3... betyder at hjulshastigheds føler højer bag er gået til eller mangler signal fra føleren..... det kan også være en ledning der er knækket...... mvh _20_

Annuller spørgsmålet
Fra : boje1904

Dato : 26-06-06 11:06

Jeg fandt selv svaret på ww.bentleypublisher.com derfor ingen point!