/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor har jeg ingen F8 i Opstart??
Fra : hj3
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 27-02-04 12:56

Hvorfor har jeg ingen F8 i Opstart?? men jeg har en F9 til bacup og gendan, vil nu gerne have en F8 til fejl sikret.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 27-02-04 13:15

Hejsa

F8 burde virke selvom der ikke står noget om det... Men ellers kan du lave en ny boot-option med safeboot aktiveret.
Det er bare at gå ind og ændre i din boot.ini

F.eks. multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Pro (Safe Mode)" /fastdetect /safeboot:minimal

Det nemmeste er at gå ind og ændre det med msconfig...

/Jin2k

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 27-02-04 14:45

nogle keyboard har genvejs taster. Her bliver alle F tasterne deaktiveret ved opstart, men kan nemt aktiveres med en knap på keyboardet. Så hvis du har et keyboard med genvejstaster, så er det måske her problemet ligger

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 28-02-04 11:05

til Jin2k, jammen så starter den jo op i fejlsikret tilstand altid, det er jo ikke meningen, nej jeg vil have en F8 mulighed som er normalt.

til Studerende4444, er det den tast der hedder F-lock du mener, jeg har nemlig lige købt et nyt keyboard trådløs og har ikke installeret det med CD'en der fulgte med, da windows selv fandt det og jeg bruger jo aligevel ikke genvejs taster syntes jeg ikke det var nødvendigt at installere den mulighed. jeg kan vel aligevel ikke trykke F8 i opstart med et trådløst tastatur da det vel ikke er indlæst før windows er indlæst.

mvh hj3.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-02-04 11:57

trådløst tastatur bliver indlæst før boot,ellers kunne du jo ikke komme ind i bios,mit trådløse tatur's sender enhed lyser også op på alle tre lys dioder
med det samme når jeg trykker på start knappen(er bios relateret)bios starter
tastaturet,og F8 tasten har ikke noget at gøre med den medfølgende software
den er relateret til selve styresystemet/driveren.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-02-04 11:59

du kan prøve og fjerne tastatur driveren i enhedshåndteringen og genstarte og lade windows indstallere den auto igen.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-04 16:28

Det jeg mente var at du tilføjer endnu en boot mulighed...
Li'som hvis du kører mere end et OS. Så vælger du bare om du vil køre XP normalt eller i safe...

Eksempel på boot.ini

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Pro" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Pro (Safe Mode)" /fastdetect /safeboot:minimal

/Jin2k

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 28-02-04 17:45

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /fastdetect

det er hvad der står i min BOOT.INI
hvordan indsætter, tilføjer jeg endnu en boot mulighed.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 28-02-04 19:04

fandt ud af det, det var BOOT.INI filen jeg skulle rediger i, så nu har jeg en F8 IGEN.
MEN SÅ SKU DA OGSÅ, når F8 er mulig, ligefør Vertifer pool data. er tastaturet slået fra igen til windows er startet op.
det er godt nok tændt i starten så jeg kan komme i bios, hvis det er det jeg vil. Men at det slukker igen når F8 er muligt??
mvh hj3

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-02-04 11:02

kan det være du bruger et usb tastatur.skal du måske redigere i bios så det er aktivt hele tiden.
men det lyder intressant,kan du ikke forklage lidt mere.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 29-02-04 11:15

Det er trådløst, hvor sendere er tilsluttet USB. Det hedder Logitech Cordlees Desktop Deluxe Optical, (man får hvad man betaler for (billigt))
mvh hj3

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-02-04 11:27

ok - jeg har Logitech Cordlees Desktop mx synes det er godt dog er det ikke til usb.
men hvordan redigeret du i Vertifer pool data...

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 29-02-04 11:33

til xou
det er i opstarten når den kommer til Vertifer pool data... så er tastaturet deaktiveret og er på igen efter at F8 er forbi passeret. (så jeg rediger ikke i pool data)

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 29-02-04 12:14

jeg fik lige den ide, hvad med at bruge tastatur porten med en usb adpter og det virker bare
mvh hj3

Godkendelse af svar
Fra : hj3

Dato : 29-02-04 12:17

Tak for svaret Jin2k. ved at tilføje den extra linie i boot.ini og ikke i msconfig fik jeg F8 tilbage.