/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel sætter ud ved kørsel ...
Fra : Nikolaus
Vist : 3780 gange
100 point
Dato : 27-02-04 11:47

Hej bileksperter.

Jeg har et problem med bilen, under kørsel. Pludselig reagerer dyret ikke ved tryk på speederen,hvilket resulterer i fartreducering og ved omkring 50 km/t og ved tryk på kobling går bilen død.

Efterfølgende har jeg svært ved at starte igen, men lykkes altid. Så kan jeg kører en tid igen, hvorefter problemet måske dukker op igen.

Hvad er der galt med min dyt?

Bilen er en Opel Kadett 1,6S fra 87.

vh
nikolaus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 11:58

Lyder som om benzintilførslen svigter.
Kondensvand i tanken måske?
Defekt pumpe?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 27-02-04 11:59

Hvordan taber den fart, er det hurtig den taber?
Er det som om den ikke får benzin?
Forsvinder alt trækkræft?
Tænder den nogel lamper?

Accepteret svar
Fra : knudsenassistance.dk

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-04 14:44

Tag den benzinslange af der går til tanken -> Pust luft i slangen.
Tjek benzinfilter -> Evt. udskift filter.
Tag slangen af efter benzinpumpen -> Få en til og dreje nøglen så motoren kører rundt -> Kommer der benzin ud virker pumpen.
Virker pumpen -> Rens kaburatoren
Tjek tændrør -> Tag et tændrør ud og sæt gevindstykket på motorblokken et sted hvor der er stelforbindelse -> Er der gnist ? Prøv alle tændrør ! Virker det ikke udskift tændrør. Hvis dette ikke virker tjek forbindelse til tændspole og tjek tændspolen.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 27-02-04 15:28

Hej!
Jeg har haft et lignende problem, godt nok med en gammel BMW. Det drilagtige var netop at fejlen opstod uregelmæssigt og at bilen kunne køre igen kort efter. Efter utallige forsøg på at opklare fejlen jævnfør foranstående blev den fundet: Kondensatoren i strømfordeleren var defekt. Det er en lille sag at udskifte og alle problemer var løst.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 15:43

Det med kondensatoren har jeg også prøvet Mvh sune

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-02-04 15:50

Kunne det være noget så simpelt som at der skal lidt sprit på . . . altså i bensinen, dermed undgåes rimfrost i indsugningen.

vh ole

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 27-02-04 15:51

Har selv haft fuldstændig det samme problem, dog med en nyere Opel Astra. Efter en del værstedsbesøg fandt de ud af at der sad en varmeføler i motoren som ikke virkede. Dette bevirkede at den registrede forkert og derfor stoppede motoren fordi den troede den var for varm (ved ikke om det kan være den samme fejl i din bil)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-02-04 15:58

Kommer til at tænke på om din bil er med karburator, hvis det er med indsprøjtning du'er spritten ikke.

vh ole

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 27-02-04 16:16

Hej alle

Tak for jeres responses.

Jeg kørte idag ned til Opel der kunne oplyse, at min benzinudluftningsslange var knækket. Det resulterer i, at en masse skidt suges op i tanken og tilsmøler kaburatoren. Det er ikke 100% sikkert at det er problemet, da jeg endndu ikke har fået rengjort kaburator og fikset slangen. Men det lyder fornuftigt.

Ift. det Opel oplyser, kommer svaret fra knudsenassistance.dk tættest på. Og da jeg desværre ikke kan give alle point, går de her til.

Endnu en gang tak og god weekend.

Vh
nikolaus

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 27-02-04 16:16

Tak for svaret knudsenassistance.dk.

Kommentar
Fra : Susan84

Dato : 18-10-12 15:12

Hey.
Fandt du nogensinde en løsning på problemet?
Hvis ja så skriv! Står nemlig med det samme og ved ikke hvor jeg skal starte :(
Mvh susan