/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjemløs killing
Fra : k.j.k
Vist : 1369 gange
50 point
Dato : 27-02-04 11:25

Hvad stiller man op med en tilløben kattekilling? Hos Politiet sagde de at vi kunne få den aflivet, da den ikke var eftersøgt. Den er 12-14 uger gammel sort med hvide poter, hvidt bryst og hvid plet på snuden. Meget kælen og tillidsfuld. Vi bor i Nyborg. Kender nogen til killingen, eller vil nogen have den?

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 27-02-04 11:31

Hejsa.

Selvom den ikke er øremærket, kan den godt være chipmærket.
Det letteste vil nok være at bringe den til et internat/kattehjem (men husk at ringe til stedet først så de ved i kommer), ellers kan i sætte sedler op i nabolaget der fortæller at i har fundet killingen.

MVH
ksgp

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 27-02-04 15:09

Se www.vildkat.dk. De formidler katte i alle aldre.

/dortedyg

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 27-02-04 15:11

Jeg synes du skal prøve at ringe til Kattens Værn - de har landsdækkende registrering og kan måske se om "din" killing matcher en af de efterlyste. Ellers betaler de for human aflivning af killinger uden mor og neutraliserer (steriliserer hunkatte/kastrerer hankatte) voksne katte uden ejer.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 27-02-04 16:03

Du kan også aflevere den hos Falck, de kører den så til en dyrlæge eller til Kattens værn som prøver at få den afsat.

/Mallie

Accepteret svar
Fra : burmeserkat

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-04 18:32

Alt afhængig af hvor du bor kan du også aflevere killingen hos Inge's Kattehjem. Findes i Glostrup, Næstved, Hillerød Odense og Horsens. De er super i Glostrup - har selv købt kat derfra. Deres hjemmeside er www.inges-kattehjem.dk

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 27-02-04 18:35

Tak for svaret burmeserkat.

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 20-04-04 10:04

har du afleveret killingen?