/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fax
Fra : britta
Vist : 641 gange
500 point
Dato : 21-04-02 23:08

Hejsa

Er det muligt at sende og modtage Fax.............uden at have et Faxmodem ???? Jeg kører på adsl --findes der et program der kan "erstatte" Fax-modemet?? I bekræftende fald ville jeg gerne vide hvilket program samt evt. om jeg kan finde en Beta-udgave et sted på nettet.

Håber på et HURTIGT svar, da jeg skal sende en Fax til Cuba iaften :=/

Med hilsener
Britta

Kommentar
Fra : StoneHead

Dato : 21-04-02 23:34

Hej Britta!

Den eneste mulighed du har, er at bruge en online-fax-service. Det virker fint, jeg har selv prøvet det. Idéen er, at du sender din 'fax' i en email, og derefter bliver den videresendt på fax. Du betaler så for den tid det tager at sende telefaksen. Jeg vil anbefale dig at se på http://www.faxaway.com/ , eller tilsvarende firma.

Det er også muligt at modtage telefaks på e-mail.

Hæld og lykke

Hilsen SH

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 510 point
Dato : 22-04-02 00:12

Du kan prøve at klikke dig ind på www.tucows.dk , vælg den server der er bedst for dig, f.eks tucows.tiscali.dk eller tucows.opasia.dk og søg efter "fax".
Du vil finde ca. 48 forskellige programmer. Både shareware, freeware og beta versioner.
Jeg ved dog ikke om de virker uden fax modem, men det skulle jeg tro.
Hilsen Dydendak.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-04-02 14:10

Kære Britta

Jeg vil ikke ofre dine dyrebare point på svaret fra Dr-Dybendak, det er et halvfærdigt svar som du ikke rigtigt kommer videre med....

Der findes firmaer, som tilbyder mod at de kan sætte reklame på din fax... at du sender emailen til dem og så lægger de reklamer på og videresender faxen...

Kik på nedenstående link :

http://www.freefax.com/

De tilbyder en gratis faxservice, hvor du IKKE skal bruge modem, men sender faxen som email og så sætter de reklamer og videresender den for dig..

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : pui

Dato : 23-04-02 15:58

Hej ZONKER

SE HER: http://www.kandu.dk/dk/tip/1301

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-04-02 17:24

Hej Pui
Godt gået,så bliver det spændende at se om Zonker kan læse og forstå "janteloven"
det er efterhånden blevet sådan at zonker kun tror at det han skriver,er det eneste rigtige,og det alle vi andre skriver herinde DUR IKKE
og tilsidst Zonker,hvornår lærer du at vekommende der stiller et spørgsmål,nok selv skal afgører om et svar eller kommentar kan bruges
det er jo ikke kun i dette spørgsmål du blander dig i hvad andre skriver,det gør du over hele linjen
MVH Brian

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 24-04-02 07:14

Tak til Pui og Brian

Det var derfor at "janteloven" komme på!!!!

hav en god dag!

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : britta

Dato : 29-04-02 08:44

Hej

Tak for ideerne Jeg ville egentlig også gerne ha`givet StoneHead point,---det var et hurtigt svar.
"Zonker">> Dit foreslag er jo det samme som StoneHead skriver,-så !!!!!!!!!!!!!

Hilsener
Britte

Kommentar
Fra : moreispossible

Dato : 20-11-03 16:21

Hej

jeg er først medlem siden i dag og har i de sidste år gode erfaringer med efax.com, når man kun sjældent bruger fax og samtidig fra forskellige steder i verden. Man får et gratis US nummer eller man kan vælge at købe et nummer som man kan faxe fra - også med nummer puljer i nogle europ. cenrtre. - Virker meget hurtigt - BLOT er grundbeløbet ikke helt billigt. ca USD 12 per måned.

Jeg søger stadig efter noget skandivasik i den retning. Uden held!

Hvis man blot vil faxe TEXT, så er det ingen problem, der findes mange websites som tilbzder at sende TEXT - fax gratis til hele verden. For eks. www.denotos.com, men disse firmaer virker ikke så veltrimmet eller bare fungerende når man vil kunne sende sne egne dokumenter eller billeder.

Jeg vil gerne høre om nogen ved om et tilbud, som er måske lidt billigere end den forkromte efax-løsning, men det ewr betingelsen at man kan sende sine dokumenter i originalformat og helst med indscannet underskrift, ellers er det jo ret værdiløst.

VH. Michael

Kommentar
Fra : jurien

Dato : 12-02-04 11:56

Ser det er jo interessent !!!!

Jeg ringede til TDC for at spørge om jeg kan sende fax igennem ADSL modum og skillefilter lige som igennem alm modum. Det mente de ikke var noget problem ?

Efter at have læst indlæggene her ser det ud til ikke at være mulig ???

Gunden til at bruge fax ist. e.mail er følsomme oplysninger hvor sikkerheden er bedre i fax.