/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hurtig computer
Fra : frederikshavn
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 27-02-04 01:43

er der en måde,hvor man kan få sin pc'er,til at blive hurtigere,ved at ændre noggle indstillinger hist og pist,har hørt der er noget ude i bios,man kan ændre,men jeg er ikke særlig god til engelsk,og min manual til mit bundkort er på uk,jeg kører win xp-pro
Mit bundkort er et msi-kt6 delta-v.2g52-m6590xd,med en amd athlon 2500+xp cpu,og har 1024mb kingston ddr ram,den kører måske rimelig hurtig,men kunne godt tænke mig og få den endnu hurtigere,bare for sjov,så hvis der er nogen der ved hvordan man gør,vil jeg blive meget glad

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-02-04 01:52

Hej.
Du kan få programmerne til at køre hurtigere ved at defragmentere computeren.

Mordex.

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 27-02-04 01:58

Hejsa

Du kan jo overclocke den. Det er nok det du har hørt om mht. BIOS-opsætning...
Men... Tror nu ikke du vil kunne mærke nogen særlig forskel når du er oppe i de hastigheder... Procentvis vil det ikke være meget hurtigere... Og der er større risiko for at beskadige CPU'en, hvis det ikke gøres ordentligt...

/Jin2k

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 05:57

Du kan også få programmer der får pc til at kører hurtigere jeg sidder lige og leder jeg mener det er noget med win xp manneger det ligger her http://download.com.com/3000-2086_4-10230293.html?tag=related
Mvh Sune og god og hurtig vind

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 27-02-04 09:53

Du kan gå ind i kontrolpanel/system/Avanceret/Ydeevne(dansk)

her trykker du så på indstillinger for ydeevne og markerer feltet "juster til den bedste ydelse"

Dette gør din computer både hurtigere og mere stabil
Det fjerner til gengæld en masse visuelle effekter, samt ændrer din GUI-opsætning.

Selvfølgeligt kan du, som før nævnt fra jin2k, overclocke den. Hvor meget den kan overclockes afhænger af din processer, jeg kender ikk meget til AMD-modellerne

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-04 10:09
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-04 10:33

Bare et godt råd Frederikshavn: Hvis man ikke kan læse en beskrivelse og forstå den så har man ikke viden nok til at udføre det der beskrives og derfor skal man ikke ændre på noget, der endda fungerer fint. Den dag du har viden nok til at forstå hvad du handler om vil du også vide hvad der kan gå galt og så prøver du nok slet ikke.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 27-02-04 16:31

Tak for svaret Manse9933.