/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten tisser på tøj/puder/vasketøjskurv
Fra : hanneny
Vist : 1414 gange
10 point
Dato : 26-02-04 20:26

Er der nogen der har erfaring med en hunkat som tisser 8 ud af 10 gange i kattebakken, men de sidste 2 tisser den på tøj og hansker, puder og vasketøjskurv med beskidt tøj. Heldigvis aldrig i det rene.
Jeg håber folk som selv kender problemet vil svare mig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 20:31

Der er efter min erfaring kun en ting at gører ved det hun skal tas i det og enten smides ud af hoveddøren eller op i kattebakken når det sker det hjælper ihvertilfælde her og så skal bakken såføli osse være ren Mvh sune

Kommentar
Fra : hanneny

Dato : 26-02-04 20:36

Ja, det lyder nemt, men det er kun sjældent jeg ser hende gøre det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-02-04 20:37

Måske "protest" tisser den? Det gjorde min kastrat, indtil jeg overgav mig og lod den være udekat (norsk skovkat, monsterdyr!!!) Han tissede i sengetøj og dyner...hold kæft hvor jeg vaskede MEGET og OFTE i den periode!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-02-04 20:38

hov,,, trykkede "send" for tidligt. Det _kan_ også være den vil fortælle dig at den har problemer med tisseriet...mange katte har blærebetændelse eller nyregrus. Prøv at spørge dyrlægen. Unge katte - blærebetændelse. Ældre katte- urinvejproblemer (kan afhjælpes ved dyrt specialfoder!)

Mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 20:49

Og så bliver dyrlægerne jo også rige Jeg har aldrig haft brug for specialfoder eller en masse dyrlækonsultationer og det selvom jeg har haft omkring 50 katte gennem tiderne Jeg har også en ide om at det er et storbyfænomen at rende til læger altid men der er selvfølgelig tidspungter hvor det er nødvendigt Mvh Sune

Kommentar
Fra : hanneny

Dato : 26-02-04 21:03

Hej Sune
Det er dog utrolig så negativ du altid er i dine svar.
Men tak for svaret alligevel.
Jeg er selv af indstillingen at hvis man har sagt ja til at have dyr, skal de også tilses af en dyrlæge, hvis de fejler noget.
Men selvfølgelig kan det også overdrives.
Men der er lige så mange der gør det modsatte.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 21:50

Hm er jeg negativ og så altid det er da vist ikke alle de ting jeg er med i som du følger med i siden du siger det andre kalder mig ellers en spasmager men det er jo som man ser på det *SS Mv Sune

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-02-04 22:03

man laver ikke spas med sine dyrs helbed...jeg gør ihvertfald ikke!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 22:22

Det er der jo heller ikke tale om Christina Tsk tsk Prøv at læs hvad der står Og havd er så din løsning fordi en kat tisser ved siden af ?? den er nok syg

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-02-04 22:44

Hej hanneny.
Vores hunkat gjorde det, da hun var killing. Hun var kun 8 uger, så vi troede, det var fordi hun ikke havde nået at blive helt renlig. (Hendes mor var kørt ihjel). Så holdt hun op i en kort periode, men så begyndte hun igen. Et dyrlægebesøg viste, at hun havde en kraftig blærebetændelse.

Så selv om man bor langt ude på bøh-landet, kan dyrene stadig blive syge og have brug for en dyrlæge. Det har man jo også når de skal vaccineres og kast./ster., men det er jo ikke alle dyreejere, der er så ansvarlige at få det gjort, selv om deres dyr ikke skal bruges til avl. Nogle har jo nogle underlige idéer om, at det er imod naturens orden og alt sådan noget. De ser sikkert hellere, at dyrene lever i vild tilstand og bliver syge, får bylder, orm, katteaids o.s.v.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-02-04 22:54

sune.... syg eller sur, hvis du liiige læser begge indlæg

Accepteret svar
Fra : hnh1448

Modtaget 10 point
Dato : 01-03-04 17:51

Katten behøver ikke være syg det kan tænkes den ikke vil gå på bakken fordi den ikke er "ren nok" mine to katte gør det hvis de ikke har lyst til at gå på bakken fordi den er overfyldt " der ikke er nok rent grus"

Mvh Henrik

Godkendelse af svar
Fra : hanneny

Dato : 01-03-04 19:26

Tak for svaret hnh1448.

Kommentar
Fra : secret

Dato : 03-03-04 10:02

Hvor sjovt kan det være ?
Vores indendørskat holder op med at spise hvis hun ikke vil gå i en "stinkende" (for hendes lugtesans) eller "overfyldt" kattebakke (bare et par klatter er nok). Og hvis madskålen ikke er tom om aften - så skynder vi os til bakken !!! Heldigvis sker det ikke så ofte ... Men hun vil aldrig gøre det et anden sted. For 10 år siden har vi haft en hankat, der tissede alle steder, der hørte til min pige (hun var hans bedste ven) - hendes seng, hendes tøj, hendes gulvtæppe osv. Så jeg synes alle katte er meget forskellige.