/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reservedele til Petroleumsovn?
Fra : Falsled
Vist : 2996 gange
160 point
Dato : 26-02-04 20:24

Min trofaste petroleumsovn på min fritidsgård er gået i stykker. Men hvor skaffer jeg en ny eller evt. reservedele? Den er lavet på Morsø i 1962-64, men de melder hus forbi! Lidt ærgerligt at skulle gå over til Zibro, når jeg har 270 l petroleum stående og har været meget glad for ovnen! Fritidsbonden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 20:35

Du må ud på genbrugsmarkedet og se om du ikke kan få en tilsvarende prøv at søge på petroleumsovn http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Gammel+Petroleumsovn&lr=lang_da Mvh Sune

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 27-02-04 08:04

Jo tak for rådet om Google! Det har jeg naturligvis for længst prøvet. Men prøv engang selv at læse søgeresultaterne! De har mildest talt ikke noget med mit problem at gøre!! Så jeg søger stadig hjælp til Morsø petroleumsovn(ca. 1962-64).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-04 15:25

Jae så er der jo ikke andet end Div genbrugsbutikker loppemarkeder osv at ty til og håbe på det bedste god Jagt Mvh Sune

Kommentar
Fra : john.bennyson

Dato : 09-03-04 09:52

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig men Morsø har en butik i Aalborg som du jo kunne prøve at kontakte, de har tlf.98 12 11 29 og ligger i Vesteraa 5 9000 Aalborg

Håber at De kan hjælpe dig.

John

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-03-04 10:28

før i tiden kunne man få den slags ting hos Carl Lange 0g Co., jeg ved ikke om det eksisterer mere.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 10:46

Et firma som før har hjulpet mig med et lignende problem er REFLEKS i Ringe
Kig på denne adresse: http://www.refleks-olieovne.dk/danskind.htm

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Falsled

Dato : 16-03-04 16:13

Tusind tak til Palle. Det viser sig at Refleks er den rigtige løsning!! Tak-

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 160 point
Dato : 16-03-04 17:00

Det glæder mig at du også fik løst dit problem hos dem.
Held og lykke med petroleumsovnen mange år frem endnu.

Mvh
Palle

Ps Jeg er ret ny her på KANDU, så jeg ved ikke helt hvordan det foregår med at acceptere et svar, men så vidt jeg ved skal jeg vist ikke gøre noget for at modtage dine udlovede point?! Hovedsagen er også at du er blevet hjulpet!!!

Godkendelse af svar
Fra : Falsled

Dato : 17-03-04 15:19

Tak for svaret pallenoc. Jeg håber du nu får dine points! Nu har jeg ihvert fald gjort mit!
   mange hilsener Fritidsbonden.