/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Erfaring med feromon?
Fra : jabco9240
Vist : 935 gange
200 point
Dato : 26-02-04 18:31

Hej!

Er der nogen her, der har erfaring med DAP duftspreder med feromon?

"Det skulle være tryghedsskabende og beroligende. D.A.P. er indeholdt i en flaske til en såkaldt duftspreder, der er en elektrisk fordamper, der anbringes i en stikkontakt i det rum, hvor hunden opholder sig mest. D.A.P. virker ved at forebygge eller fjerne frygt eller stressrelaterede reaktioner hos hvalpe og voksne hunde, der viser sig ved - Ødelæggelsestrang - Gøen - Urenlighed i huset - Overdreven slikken." (taget fra netdyredoktor.dk)

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 26-02-04 19:48

Hej!
Hvorfor skal du buge dette preparat??? Jeg mener hvad er dit og hundens problem?
mvh.la

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 26-02-04 20:04

Hej,

Jeg godt hørt om produktet - men det har ikke haft nogen effekt.
Men er nu af den overbevisning at almindelig opdragelse, kombineret med tryghed og kærlighed gør at man får den bedste hund.

/TC

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 26-02-04 20:13

Jeg har fået anbefalet det til en usikker hund, som på grund af utryghed overfor lyde og lysglimt om aftenen, gør meget.
Jeg er enig i, at man når længst med opdragelse, tryghed og kærlighed. Det giver vi altsammen til vores hund, som om dagen er en harmonisk hund.
En hundekonsulent, vi kender, definerer ham som "autist".

Nå, men anyway. Det er slet ikke sikkert vi vil bruge feromon. Jeg var bare nysgerrig for at høre om erfaringer, da jeg aldrig selv havde hørt om det før.

Accepteret svar
Fra : KennelKipler

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-04 08:33

Hej,

Jeg har selv en autistisk søn, og derfor vil jeg vove at påstå at I sagtens kan træne jeres hund op til at acceptere både lyde og lysglimt.
Anders Hallgren har skrevet en god bog om shaping, måske er bog ikke den rette betegnelse, det er mere et lille hæfte.
Men det kan lånes her: http://www.bibliotek.dk

Det tager tid, men jeg tror det kan lade sig gøre.

MVH Marie.

-har I fået checket at der ikke er noget galt med hans øjne. Hunde med sysnproblemer kan godt ændre adfærd når det er mørkt.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 27-02-04 08:59

Jeg har ikke selv prøvet det, men kender nogen der har haft meget stor glæde af produktet. Det var en hund der bed alting i stykker når den var alene hjemme - Dette produkt hjalp.

Specifikationer:

D.A.P. (Dog Appeasing Pheromone) Hundes “beroligende” feromoner udskilles fra talgkirtler I hudfurerne mellem patterne hos den diegivende hund og har same egenskaber som hunhundens naturligt forekommende feromon. D.A.P. virker ved at fjerne eller forebygge frygt eller stressrelaterede reaktioner hos hvalpe og voksne hunde, såsom ødelæggelsestrang, gøen, urenlighed i huset, og alene-hjemme-problemer. D.A.P. duftsprederen anbringes i en stikkontakt, påsat en flaske med 48 ml D.A.P. i det rum hvor hunden opholder sig mest i løbet af dagen. Hvert sæt rækker til 50-70 m2 og er nok til 4 ugers ”behandling”.

Karin

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 27-02-04 09:34

Tak for svaret KennelKipler.

Vi vil kigge på sagerne - og få tjekket hans øjne - og så er det jo slet ikke sikkert at vi får brug for at afprøve produktet