/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi... igen...igen
Fra : tiemaster
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 26-02-04 17:10

så er jeg her igen.. Nu har jeg fået mit tunrør på min ellers lovlige maxi og uha hvor den kører godt... men den er ik glad for at køre opad mere kun lige ud.. så hvad gør jeg nu????? den skulle jo helst både op og ned.....

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 26-02-04 17:40

hey tiemaster..

som du selv skriver" Nu har jeg fået mit tunrør på min ellers lovlige maxi " hvis den skal trække rent er du nok nødtil at gå hele vejen.. få dig et komplet 60-65ccm tun så kan den...

xtrain..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 19:20

Du kunne også bare tage en smule af steplet Altså hakke det meeen det er jo ulovligt mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 19:25

Det gøres mest effektivt ved at pille kaburatoren af og køre stemplet næsten helt op forbi indsugningshul på nær 2,5 mm så tager man en ridsespids og tegner efter plumpen på stemplet .
bagefter tages cyl af og stempel de 2.5 mm files af med en buefil som passer til buen og du har en prof hakning

Kommentar
Fra : smut

Dato : 26-02-04 19:51

det er simpelthen forde der ikke er nok modstand i den nye udstødning så gør som sune siger det vil hjælpe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-04 20:30

Det kan være at knallerten er gearet for højt, den gl. model med rund karburator har org. 13 tands foran og 47 tænder bagi.
Den nye med firkantet karburator har 13/45.
Endvidere kan tændingen stå forkert, så den tænder for tidligt (den skal tænde 1 mm før top), så får den trækkraften tilbage.
Man kan også skabe mere trækkraft ved at plane topstykket.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 26-02-04 22:13

Du kunne jo som de andre også siger, hakke dit stempel, plane dit topstykke, hæve udst. kanalen. Eller bare købe en større kaburator og Cylinder.

Håber du kunne bruge mit svar.......

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 27-02-04 08:58

tak for alle svarede indtil videre det ser jo ud til at jeg skal til og hakke lortet.. men så må det jo blive sådan.. gider sgu bare ik ha flere bøder fik en i sidste uge og det SUCKS...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-04 11:16

Ved at bore (fjerne plomben) opnår du ca 10 km mere. ved at hakke ca 5 km, og begge dele ca 13km, topstykkeplaning , giver ca 5 km mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 27-02-04 13:02

det er den nemmeste løsning at plane topstykke og bore plumben ud.
ud boringen klarer du nemt hved at tage en bore masine med slag og et ca. 10 mm bor til.
du borer først uden slag intil du ikke kommer lægere med det det vil sige at du har nået låse ringen når du kommer der til slår du slagefekten til og du skude gerne uden besvær komme igennem.

men hus at dit metal bor skal være med diamant for at kunde komme igennem det tykke lag metal.

husk også at spænde cyllen op i en skruetvinge der sidder fast ellers river den sig løs og så kan du eller alt mugligt komme til skade... og din cylle har i hvertifal ikke godt af det...

M.V.H. BOFFEL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-04 18:01

Boffel, du kan jo ikke købe et bor med diamant for normale penge, det koster flere tusinde kroner, det du mener er murbor, som nogen kalder diamantbor, og de kan slet ikke bore i hærdet hårdmetal. Og for det andet, vil plomben løbe med rundt, da den "er løs", men låst af en låsering, langt inde. Og hvis du har nået låseringen, er der ingen grund til at bore videre, men man kan bare fjerne låseringen, og tage plomben ud. Hvis slageffekten slås til på en sådan hærdet plomb, vil skærene springe af hurtigere en du kan tælle til 3.
Nej man skal bore med et lille bor, feks. 3 mm, op langs plomben, og når man rammer låseringen, trækkes boret ud, og låseringen smadres med uddriver. Jeg har taget en del plomber ud med denne metode.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 27-02-04 18:35

jamen somjeg har sagt før vil jeg jo helst undgå og bore den.. hvis det var muligt men det er det vist ik kan jeg godt se.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-04 18:59

Ja det bestemmer du jo selv, muligheden for at sælge, og købe anden maskine, kan jo også overvejes.
Men den hurtigste "gevinst", er at fjerne plomben, men der må ikke komme spåner ned i cylinderen, så det er smartest at skrue den af, før indgrebet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 27-02-04 19:26

Tak for svaret pallebhansen.