/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
cementpletter på terassen
Fra : jyttejoe
Vist : 1209 gange
200 point
Dato : 21-04-02 18:15

hej, er der nogen der ved om man kan få cementpletter af på terassen med røde munkesten og 3 trin på en trappe med betonsten ??????
venlig hilsen jyttejoe

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 200 point
Dato : 21-04-02 20:27

det kan man få af med en hammer og mejsel og når de største pletter
er væk skal du bruge: 1 del saltsyre og 15 dele vand ,derefter skyller du efter med rigeligt vand eller med en højtryksrenser ,det er vigtigt at få skyllet alt
syren af da det kan ødelægge stenene.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 21:45

> hej, er der nogen der ved om man kan få cementpletter af på terassen med
> røde munkesten og 3 trin på en trappe med betonsten ??????

Jeg ville prøve med en højtryksrenser. Blot, hvis du har let til alger,
bider de lettere fast (igen)når stenene har været spulet.

Gad vide, om man kan få en lak til sten - udendørs!?

/Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 22:06

On Sun, 21 Apr 2002 22:45:06 +0200, "Kim Bjoern Nielsen"
<fornavn.efternavn@pjat.dk> wrote:

>> hej, er der nogen der ved om man kan få cementpletter af på terassen med
>> røde munkesten og 3 trin på en trappe med betonsten ??????
>
>Jeg ville prøve med en højtryksrenser. Blot, hvis du har let til alger,
>bider de lettere fast (igen)når stenene har været spulet.

Overfladen i stenene bliver større når de bliver højtryksspulet.

>Gad vide, om man kan få en lak til sten - udendørs!?

Man kan svjv få noget som ligner.... Sidste år var vi på mit arbejde ude
at lægge fliser, holmegårdsfliser, på et autoværksted. De fik et eller
andet middel som skulle gøre at olie ikke trak ud i fliserne, men kunne
fjernes. Men jeg har ingen anelse om hvad midlet hed - og hvis ikke jeg
husker helt fejl, så virkede det vist slet ikke så godt alligevel.....

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au