/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke starte XP
Fra : Helvig
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 26-02-04 15:52

Jeg kan ikke starte Windows, den starter med normal boot, men når den kommer til det sted, hvor den starter Windows går skærmen i sort, med courseren blinkende i øverste venstre hjørne.
Det hele startede med at jeg skulle af installere noget scanner software. Der må jeg have kvajet mig, fordi efter det brokkede, den sig over at mangle en ?.exe fil når man prøvede åbne et spil fra cd-rom drevet.
Det var ikke et bestemt spil det var alt der skulle åbnes fra cd-rommen.
Det gik så helt gale da geniet (læs mig) så bare ville geninstallere Windows igen. Den sagde at den ikke kunne finde adskillige filer, så jeg afbrød installationen, og gen startede så er resultatet som ovenstående.
Det er Windows XP.
Hvad skal jeg gøre.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 26-02-04 15:56

Prøv at starte maskinen i fejlsikret tilstand, ved maskinens opstart lige efter optælling af hukommelse og identificering af devices tryk F8. Vælg herfter fejlsikret tilstand og se om maskinen vil gå ind i windows.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 16:14

Du kan lave en systemgendannelse, fra før problemet opstod.
Du risikerer ganske vist at få din oprindelige fejl med tilbage, men det er da et forsøg være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 16:14

Hov- sidder du på en anden maskine ?

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 27-02-04 08:15

Jeg kan ikke komme ind i systemgendannelse eller fejlsikret stand. Når den booter op kan jeg med F8 vælge hvilket drev, jeg vil boote fra, men ikke fejlsikret tilstand.
Med del kan jeg også komme ind i bios'en.
Når jeg fra dos kan komme ind og se på Windows filerne, kan jeg se at der ikke er noget i config.exe eller config.bak. Er det problemet, og hvordan kan jeg have slettet den?.

JA JEG SIDDER NATURLIGVIS PÅ EN ANDEN MASKINE.

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 27-02-04 08:18

Jeg kan ikke komme ind i systemgendannelse eller fejlsikret stand. Når den booter op kan jeg med F8 vælge hvilket drev, jeg vil boote fra, men ikke fejlsikret tilstand.
Med del kan jeg også komme ind i bios'en.
Når jeg fra dos kan komme ind og se på Windows filerne, kan jeg se at der ikke er noget i config.exe eller config.bak. Er det problemet, og hvordan kan jeg have slettet den?.

JA JEG SIDDER NATURLIGVIS PÅ EN ANDEN MASKINE.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-02-04 08:49

her kan du finde boot disk. http://bootdisk.com/bootdisk.htm
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-04 14:47

hvis du kan redigere boot.ini filen fra en anden pc f.eks.
tror jeg at den linie der ser således ud
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
skal ændres til
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /safeboot:network <<ps husk mellem rum.
hvorved systemmet tvinges ind i en fejlsikker tilstand.
der kan du så afindstallere driver eller lave en gendannelse
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
taget herfra: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmc_str_masc.asp

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 29-02-04 14:23

Tak alle sammen. Intet ar lykkedes, jeg har prøvet XP opstarts disketter. Jeg har prøvet Nortons Emergensy software, som siger at det kan RECOVER AN UNBOOTABLE HARDDISK. Det fandt to fejl, og spurgte om det skulle reparere dem. Det svarede jeg naturligvis ja til. Men det svarede at det ikke kunne reparere filerne, da der var skrevet noget oveni.
Så det endte med, at jeg lavede en formattering af disken og startede hel forfra.
Men mange af mine billeder er gået tabt. Så mit råd til andre, med billeder liggende på deres computer, er lav en backup FØR i prøver at fjerne noget software.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 14:28

Det kan vi da kun blive enige om

BACKup af ALLE personlige ting er meget vigtigt