/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
køb på nettet
Fra : Frederiksen
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 26-02-04 14:56

Har købt en gameboy hos firmaet " Coolshop " på nettet. De har taget sig betalt,men jeg har stadig ikke modtaget varen nu her en måned efter bestilling. To gange har de besvaret en e-mail om hvornår de sender den, med " på mandag :) " og " i dag :) " Hvad gør jeg i sådan en situation ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 15:00

Hvis det er købt via netbetaling beder du din bank om at tilbageføre pengene.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-02-04 15:15

refi - gi' mig da lige en chance til også at besvare (komme på) - nu må jeg "nøjes" med at gi' dig ret!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 15:17

Bare ærgeligt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-02-04 15:29

Nej refi - det er da godt for Frederiksen!!!!!!!!!!!!!!! [

tyv] Godt ord igen!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 15:34

Deeeet var vist en smutter
Du kan "låne"en her

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 26-02-04 16:13

har betalt m. mastercard. Desuden er det heller ikke så let at få tilbageført penge man selv har overført, det kræver modtagers accept.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 16:18

Selvfølgelig skal modtageren da ikke godkende det.
Så ville ideen ang. tilbageførsel da være ubrugelig.
Tag kontoudtog og kopi af emails med i din bank - så tror jeg ikke det er noget problem.

Accepteret svar
Fra : pertho

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-04 16:36

Intet problem.
Det tilbagefører banken.
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/nethandel/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 16:40

Ja "Frederiksen" - Som vi siger og "Pertho" giver linket til - der er ingen tvivl

Uddrag fra ovenstående link.

Hvis varen ikke kommer
Kontakt virksomheden. Skriv, gerne e-mail. Giv dem en rimelig frist for levering, hvorefter du anser købet for annulleret. Har du betalt med kort skal skal din bank tilbageføre beløbet til din konto, hvis butikken ikke selv gør det.

Godkendelse af svar
Fra : Frederiksen

Dato : 26-02-04 16:59

Tak for svaret pertho.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-02-04 17:16

Kort proces - hvis ikke engang din bank er inde i "netkøb" - så skal du skifte bank, kort og godt. Din bank skal blot konstatere, at de har overført og du fortæller dem, at din vare ikke er kommet, monny back. Så skal den hendlende se om han kan få sit tilgodehavende hejm bagefter, men det er svært, for han skal bevise, at han har leveret varen - og det er jo lidt svært ik'? surt.