/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
har jeg en virus???????????
Fra : grausen
Vist : 325 gange
150 point
Dato : 26-02-04 12:14

Hejsa
Jeg modtog denne mail i morges og jeg kan ikke blive klar over om det er en mail jeg har sendt eller en mail, der evt. skulle være sendt til mig

Norton Antivirus detected a virus in a document you authored
Please contact your system administrator.

The infected file attachment in the scanned document was deleted.

Virus Information:
The attachment dinner.zip contained the virus W32.Netsky.B@mm and was
deleted.

jeg har scannet med både panda og stinger, men de finder ikke noget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 12:18
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-02-04 12:18

det er derinde jeg har scannet med panda

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 12:19

Men det ser ud til at det er en du har fået tilsendt Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 12:21

Ok har du opdateret din viruscanner på puteren ?? ellers gør det og lav en fulstændig scan Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 12:23

Jeg bruger Avg Antivirus de har opdateringer dagligt

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 26-02-04 12:42

Hej Grausen
Det er helt sikkert en virus fjern den med det samme og his du har åbnet den så gå i på TipChannel.dk
Der er nogle gode tips og de sender altid en advarsel når der er noget fra den kant.
Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-02-04 12:57

hej kava
jeg har været på tipschannel og der har jeg hentet stinger som er tjekogfjern program, men så vidt jeg kunne se fandt den ikke noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 13:00

Hvis du ikke har åbnet den vedhæftede fil og slettet brevet har du IKKE fået virus.
Der huserer i øjeblikket tusinder af den slagt breve (et til to ord og en vedhæftet fil)
Brevet i sig selv gør ingen skade - det er den vedhæftede fil.
Hvor det kommer fra er ligegyldigt - Det har selv genereret en adresse fra en anden komputer.
Problemet har huseret den sidste uge.

SLET DET - så er problemet løst.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-02-04 13:01

og jeg er godt klar over det er en virus, men det jeg er i tvivl om er, om det er en mail, der indeholdt virus, som jeg har sendt eller om det er enmail, som er sendt til mig der nideholdt virus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 13:02

Mangler du en god virusbeskyttelse er AVG (som foreslået tidligere) GRATIS og klarer opgaven fuldt ud.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 160 point
Dato : 26-02-04 13:04

Hej grausen, Tag det helt roligt. Du har ingen virus. Den slags mails har jeg fået flere af idag og også igår. Du står i et adressekartotek og der henter virussen din adresse og sætter den ind som afsender i en mail. Der er virus i den som afsendes. Når modtageren så får den mail, sendes der en meddelelse til afsenderen at de har sendt en virusmail. Da virussen har placeret dig som afsender får du den mail. Det er den du har fået, så bare bare ta' det roligt. Fik jeg det forklaret så det er til at forstå? Jeg er ikke altid for god til at forklare mig

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-02-04 13:05

Refi... jeg har fået flere af de mails du omtaler, men jeg har slettet dem alle uden at åbne dem

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 26-02-04 13:09

Tak for svaret als.
Ja det var nemt til at forstå og du har til fuld tilfredshed besvaret mit spørgsmål
1000 tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 13:18

Øhh jo selv tak !!

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-02-04 15:28

Tak for points og ha' en fortsat god dag!