/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installations alder
Fra : Brommi
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 26-02-04 01:00

Kan man på en eller anden måde se hvor gammel ens windows installation er. Altså se hvor lang tid siden man installerede windows?
Det drejer sig om windows 95/98, 2000, og xp.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 01:54

Måske her tror jeg mvh sunehttp://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 01:56

Du får lige en anden den ligger lidt nede på sidenhttp://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-02-04 02:07

Jeg havde mere tænkt på en måde uden at man skal installere nogle programmer...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-04 02:14

Det er nu ellers et fedt program der er et must for kendere det viser alt om alting Mvh sune aida 32

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-02-04 03:00

Okay jeg vil lige prøve det program. men grunden til at jeg gerne ville finde ud af det uden at man SKAL installere et program er fordi min gamle labtop (80386 8mbram) ikke rigtig kan klare flere programmer.. den er langsom nok i forvejen!.. desuden er det rart at kende en metode hvis man skal kigge på en tilfældig computer der måske ikke har internet (selvom det lyder utrolig)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-02-04 03:15

Nu har jeg prøvet det program. og jeg må gi dig ret. det er dælme smart.. der er vist ikke det info det ikke kan vise. og det er hermed et af mine gemmere

meeeeeen.. som sagt.. så ville jeg helst se det uden at installere et program

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 26-02-04 06:19

Davs Brommi.
En metode kunne være at kigge i windows-mappen, og find en fil som hører til Windows. Højreklik på den vælge "properties". I xp står der i hvert fald hvor gammel filen er. Kunne det være en metode?
Mvh Dyne

Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-04 12:20

På windows 2000 og XP, skriver du i en kommando prompt: systeminfo, så finder du ud af hvornår instllationen blev foretaget.

På windows 98 mener jeg at det kan aflæses af en fil ved navn bootlog.txt, men er ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 27-02-04 09:05

Den korrekte fil, hvori der står hvornår windows 95/98 blev installeret findes i detlog.txt og ikke bootlog.txt.

Filen er skjult. Installationsdatoen står som den øverste linie.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-02-04 14:42

Hvor ligger detlog.txt?

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 28-02-04 09:05

Det er en skjult fil, som ligger på roden. Altså der hvor autoexec.bat, config.sys m.m. ligger

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 09-03-04 05:18

Tak for svaret mickey777.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 09-03-04 10:26

Det var så lidt