/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
har jeg været naiv
Fra : a.kogler
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 25-02-04 21:57

Jeg har netop ringet op til USA fordi jeg reagerede på en pop-up reklame, hvor der stod jeg var nr. 100 000 der havde været inde på den side, og at jeg havde vundet en gavecheck på $1600 til et ophold for fire i Miami. Jeg kunne checke oplysningerne (hvilket jeg også har gjort) på hjemmeside www.specialttravel.com, hvor der var en nøjagtig beskrivelse af hele turen, der også omfattede en cruise til Bahamas. Jeg gav kun de oplysninger om mig selv, som man kan se i en telefonbog. Hvad tror I? Er der nogen der har hørt om dette?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 25-02-04 22:13

Jeg vil desværre mene at det er fup! Der er SÅ meget af den slags..
Jeg har også fået disse pop-ups mange gange.

En popup-killer er svaret..

Så desværre.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 25-02-04 22:16

Hej,

Ja lidt naiv her du været......FUP og svindel det er helt sikkert....

Og et godt link til en popup-killer har du her: http://www.popswatter.com/

/TC

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-02-04 22:19

Jeg tror heller ikke på disse "du er den heldige vinder"
Holder også på desværre.
Send endelig ingen penge til noget som helst.
Emesen.

Kommentar
Fra : meimo

Dato : 25-02-04 22:25

Vil i helt slippe for "gode" tilbud og popup uden at skulle fumle med ekstra browser software, så installer SlimBrowser. Det er herligt ikke at blive forstyrret af alt muligt bras

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 22:41

Og hvis du ikke vil have ny browser kan google leverer en der lægger sig ind i internet explorer som er gratis og ligger på nettet ellers er der Avant Browser der er hurtig gratis med en masse ting mere end iexp kan og så fylder den næsten ikke noget da den ligger sig oven på explorer Google pop up stopper er her http://toolbar.google.com/ Avant browser er her http://www.avantbrowser.com/download.html

Mvh sune

Accepteret svar
Fra : nettesber

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-04 22:53

Jeg kender den popup! Den er god nok....så langt, at du vinder en rabat på en tur for 4 til Florida, Bahamas, Las Vegas etc. Jeg lod dem trække på mit kreditkort ca. 500 dollars for noget, der normalt kostede ca 1400 dollars mere.

Pengene BLEV trukket og billetterne KOM sandelig! Nu mangler jeg bare at bruge dem :

5 dage Orlando, 4 dage Daytona Beach. incl 7 dages billeje Florida, 4 dage Bahamas, 3 dage Las Vegas! Alt dette excl. flybilletter.

Så hvor naiv du har været, kan du selv nu vurdere....du får altså noget

Mvh

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-02-04 23:36

Ja jeg kender den også, men hoppede heldigvis ikke på den limpind, jeg ringede til bureauet og fik en lang salgstale af en venlig dame . . . hun var ikke til at stoppe (jeg har heldigvis gratis telefon ). Kort tid efter var der en advarsel i fjernsynet mod netop den slags (vist nok i 'Kontanten'), man brugte at få et creditkort nr. hvorefter man blot hævede hvad man lystede, så hvis du 'nettesber' kun har betalt de 500$ så er det 'billigt' sluppet . . . tror jeg på.

god lyst.
ole

Kommentar
Fra : nettesber

Dato : 26-02-04 05:29

olarsen:
Tjaaa.....måske jeg har været heldig, men nu er det jo ikke alt, der er fup og svindel

Ingen tvivl om, at "Specialtravel" tjener penge, men materialet + biletter(vouchers) kom som lovet!
...og til det beløb som var aftalt!

Det lader jo til, at "a.kogler" HAR købt! Så mit indlæg var bare for at berolige ham og ikke for at opfordre til brugen af disse popups

Til sidst skal lige nævnes, at jeg kender en anden, der har købt ved dette firma og på samme måde.....ej heller han er trukket mere end aftalt. Så "a.kogler" mon ikke også du er heldig som os.....i lige denne situation.....og får det du har købt.

Mvh Nette

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 26-02-04 06:59

Davs.
Der er nogle af dem, som er gode nok. - min fætter har også fået et luksucruise på den måde. Så helt galt er det nødvendigvis ikke. Men tænkt dig om, inden du sender nogle penge. Ring over til dem, og få en fornuftig snak med dem. Virker det ikke helt igennem ærligt, så lad for Guds skyld være...
Bare slå hjernen til, som du også så fint har gjort, så sker der højest sandsynligt ikke noget vanvittigt skadeligt.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 26-02-04 06:59

Davs.
Der er nogle af dem, som er gode nok. - min fætter har også fået et luksucruise på den måde. Så helt galt er det nødvendigvis ikke. Men tænkt dig om, inden du sender nogle penge. Ring over til dem, og få en fornuftig snak med dem. Virker det ikke helt igennem ærligt, så lad for Guds skyld være...
Bare slå hjernen til, som du også så fint har gjort, så sker der højest sandsynligt ikke noget vanvittigt skadeligt.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 26-02-04 06:59

Heh - jeg kan også to gange...juhuuuuu

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-02-04 06:59

Selskabet har været oppe flere gange her på kandu søg på "special-t-travel" eller kig her www.kandu.dk/dk/spg/19103
Man skal ikke betale for noget, man har "vundet".
Regn roligt med at der kommer flere udgifter med i købet. Det er meget alm. at skatter og afgifter ikke er incl. specielt i USA.
Jeg så en gang et indslag, på amerikansk fjernsyn om et ægtepar, der havde vundet et diamanthalskæde, til en værdi af 5000 USD, som første præmie, ved en konkurrence i en shopping-mall. Her var skatter og afgifter heller ikke inkluderet. Det viste sig så, at halskæden "kun" var ca. 1200 USD værd (kunne købes i mall'en)!, men skatter og afgifter skulle beregnes, af de 5000 USD som var opgivet som "værdien". Skatter & afgifter var Ca. 2500 USD, som bliver opkrævet af skattevæsnet, uanset om du ønsker at modtage "præmien" eller ej!. De kunne ikke få udleveret "præmien" før de havde betalt skatter & afgifter" Det viste sig at ægteparret, slet ikke havde råd til at vinde halskæden!!!. Dette er desværre et udbredt fænomen i USA.
Så pas på, hvad I "vinder som præmie" i USA.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-02-04 07:30

Kiggede lige på special-t-travel's Bahamas cruise.
Du får en sejltur fra Ft.Lauderdale til bahamas, en tur der kan gøres på Ca.4-5 timer.
Du får ingen kahyt ombord på skibet.
Du overnatter i land (3 nætter), på Bahamas. Kun maden ( og sodavand) på skibet er inkluderet.
Drikkepenge er ikke inkluderet.
Udflugter og aktiviteter er extra.
Pris 369,00 USD + skatter og afgifter 199,00 USD (ialt 568,00 USD)
Det svarer til Ca. Kr. 3400,00 efter dagens kurs, for to sejlture og 3 overnatninger på hotel.
Så er det da vist også betalt.

MVH

Kommentar
Fra : a.kogler

Dato : 26-02-04 22:06

Hej allesammen
Har været inde og kigge på alle links. Jeg har dog ikke betalt noget, da jeg ikke ville gøre det uden at have undersøgt sagen. Det er helt klart at jeg ville undersøge. hvor mange afgifter og skatter, der ikke er includeret. Men nu har jeg nok "forpasset" min chance, når jeg ikke har betalt med det samme. Det er nok godt det samme ser det ud til.
mvh
ak

NB har oprettet PopSwatter - tak for det Tooncompany

Kommentar
Fra : a.kogler

Dato : 26-02-04 22:07

Hej igen
Undskyld jeg glemte at takke for alle de mange indlæg
mvh
ak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 01:01

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Claus150

Dato : 02-04-04 19:36

Jeg har godt nok været det heldige asen til nr. 1 million rigtig mange gange. Det er utroligt så heldig man kan være på internettet.

Kommentar
Fra : kashukuma

Dato : 11-05-04 23:28

Jeg hoppede også i med begge ben. De er så dygtige, at du kan føle det varme sand mellem tærene og lugte det Caribiske hav. Og da jeg kunne bruge rejsen frit indenfor 18 måneder, mente jeg, at kunne financiere en rejse om til USA engang i fremtiden. Men da det ikke er sjovt at se det hele udefra (indgangsbiletter til Disneyworld er f.eks. USD110/person) og vi måske kun kunne spise ombord på luksuslineren til Bahamas, hvor måltider er incl., spærrede jeg først mit visakort, for sent, kontaktede
Special T Travel og sagde at jeg ville bruge min fortrydelsesret på 30 dage. Sidste nyt er en mail fra dem, at min afbestilling er registreret og de forventer at jeg får pengene retur i løbet af 3 uger. Det håber jeg--min telefonregning bliver vist stor. Man kan kun fortryde ved at ringe og få endnu et nummer, som de skal bruge for at behandle sagen. Jeg er optimist. Mon ikke jeg får pengene igen?

Godkendelse af svar
Fra : a.kogler

Dato : 12-05-04 19:46

Tak for svaret nettesber. Jeg vælger denne kommentar, da du var den første med relevant svar. Jeg kan dog tilføje at jeg ikke betalte for billetterne, da jeg ikke ville opgive mit kort nr. Troede dog, at d er måske kom noget i posten, men det kan jeg jo godt se, at fidusen er at få folk til at købe billetterne, og enten bruge en masse penge i USA, eller slet ikke benytte dem. Tak for alle svarene.