/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
brystforstørring!
Fra : Holbaek_girl
Vist : 1939 gange
20 point
Dato : 25-02-04 16:11

Jeg har på et tidspunkt hørt at det var muligt at få en del dispentation
hvis det kunne bevises at ens bryster var skyld i at man havde et dårligt
selvværd. Kan det passe???

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 25-02-04 16:42

Jeg ved at man kan få det lavet gratis, hvis der er tale om "den anden vej", dvs. "bryst-reduktion".(pga. smerter i ryg, nakke/skulder og hovedpine)
Jeg har aldrig hørt, at det er muligt med tilskud til "forstørring".

Måske kan nogle samtaler hjælpe på det med selvværdet.??

Vh. LazyP

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 19:23

Jeg har læst et sted at piger der får foretaget Brystforstørrelser i længden ikke får et større selvværd nærmere tværtimod:der er på sigt også en del problemer forbundet med sådanne implatater Og hvis du spørger mig er naturlige bryster nu de kønneste hvadenten de er store eller små Mvh Sune

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 25-02-04 20:06

Det skulle stadig være muligt at få opereret sine bryster større/mindre på statens regning, hvis man vel at mærke har problemer med dem. Jeg kender en pige, der havde henholdsvis en A- og D-skål, og hun fik det tilpasset på statens regning for et år siden, så skålene var lige store. Med silikone og den slags kan der jo trylles!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 25-02-04 20:06

Det skulle stadig være muligt at få opereret sine bryster større/mindre på statens regning, hvis man vel at mærke har problemer med dem. Jeg kender en pige, der havde henholdsvis en A- og D-skål, og hun fik det tilpasset på statens regning for et år siden, så skålene var lige store. Med silikone og den slags kan der jo trylles!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 25-02-04 21:07

Jeg kan forstå, at sfl17's bekendte fik tilskud til en operation, da det (som hvis man har meget store bryster, der kan give enorme rygproblemer på grund af vægten) kan give en meget usund skævhed i ryggen, MEN jeg må give Sunowich helt ret, jeg tror ikke på at evt. små bryster er grunden til et selvværdsproblem. Det må bunde i noget andet og intet kunstigt, du evt. vil få foretaget på din krop, vil hjælpe.
Gid vi alle sammen ville forstå, at enhver krop er smuk.

Accepteret svar
Fra : nh1

Modtaget 20 point
Dato : 26-02-04 12:44

Hej Holbaek_girl.
Da en af mine veninder for ca. 10 år siden gerne ville have en C-skål i stedet for den B- skål hun havde, fandt hun ud af at hvis hun kunne få en anbefaling/ henvisning fra sin egen læge hvor han mente at det ville hjælpe hende til et bedre/godt/raskt selværd, kunne hun få tilskud fra staten.

Det blev da heldigvis ikke til noget, da lægen godt kunne se at hun overhovede ingen problemer havde med sit selvværd, tværtimod

Godkendelse af svar
Fra : Holbaek_girl

Dato : 26-02-04 15:03

Tusinde tak for svaret, det var også noget ligende
det jeg havde hørt et sted!!!!