/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
XP driver til HP710c
Fra : stig54
Vist : 556 gange
90 point
Dato : 25-02-04 15:49

Hvorfor hulen kan jeg ikke finde en driver til min printer HP 710C som virker i XP

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-02-04 16:13
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-04 16:14
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 16:18

Den er da indbygget i XP? Ellers prøv en 720 driver det er den samme

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 25-02-04 17:46

hej stig
jeg er ked af at sige det men der er rigtig mange HP printer og scanner som ikke kan køre i XP, og jeg mener at HP er klar over det men om de har gjort noget ved jeg ikke, det virker den ene gang og ikke den anden gang, jeg kender nogle stykker som har samme problem med deres printer fra HP

hilsen Jesper

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 25-02-04 18:19

hvis de andre links ikke er den rigtige, hvilket jeg tror de er kan du prøve:
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=83720

logon: driver
password: all

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 20:00

Jeg har prøvet den "indbyggede" driver i xp og ligeledes ovenstående links.
Problemet er at når jeg trykker udsktiv så starter udskrivningen som den plejer men når ikke længere end printerkøen, her står den et øjeblik og sletter derefter sig selv. Der er ikke andre job i kø

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 25-02-04 20:28

er den tilsluttet USB eller paralle?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 20:48

Parallel, eneste mulighed

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 25-02-04 20:58

prøv om du kan køre en test side fra instillingen services align... test farver eller at klappen er lukket helt ned

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 22:09

Jeg har ikke mulighed for at skrove noget ud, printeren reagerer ikke, udskriftsjobbet går ned og stiller sig i kø. Ikon i højre nederste hjørne hvor der står udskriftsjob i kø.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 22:13

Er det sp1 versionen af XP du har?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 22:22

ja

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 90 point
Dato : 25-02-04 22:30

Jeg har en 720 HP Den virker fint i XP. Der må være en mulighed for at afinstallere den printerdriver du har, enten under tilføj og fjern programmer, eller osse under softwaren til printeren! Prøv at afinstaller og så genstart, så skulle XP gerne finde din printer igen og installere den, hvis det så ikke virker, så er der muligvis noget andet galt. Jeg har ikke dårlige erfaringer med HP printer understøttelse under XP som andre åbentbar har haft, men man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 22:31

Når jeg prøver at installere driveren for jeg undervejs denne besked: kan ikke finde c/windows\system32\msvcrt.dll.
Kan det skyldes at det er en forkert driver. Vælger jeg at ignorere denne besked for jeg senere at vide at driveren ikke duer til X

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 23:06

Jeg har fjernet driveren og været inde på HP´s hjemmeside for at downlode en til XP. Her kontrollerer den systemet og siger at alt er normalt jeg har den seneste driver.
Hvis jeg lader XP søge selv siger den at der ikke findes nogen software???????????????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 23:10

Lyder underligt for det er en plug and pray printer! Er du sikker på du har det rigtige parallel kabel, eller at din bios står på det rigtige! Computer og printer skal jo gensidig kommunikere med hinanden!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 23:15

Hundrede procent, jeg har printet med den idag.
Det sjove er at selvom jeg har fjernet driveren siger HP download at jeg har den nyeste driver når den checker mit system.
Jeg har akkurat lige kørt HP diagnostics og den siger derimod at der ikke er nogen HP printere installeret, selvom jeg hver gang jeg genstarter får at vide at der er opdaget en ny hardware.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 25-02-04 23:41

Jeg har fundet en vejledning til at installere en driver til dig - på engelsk, og den skulle virke på XP; men jeg ved ikke, om den kolliderer en dansk XP:

http://h20015.www2.hp.com/hub_search/document.jhtml;jsessionid=U5DGNRKYL4LB1QFIOGAUNZQ?reg=na&cc=us&docName=bpd09005&lc=en

Duer den ikke, kan du prøve at vælge dansk og så tage driveren til NT.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 25-02-04 23:44
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 23:49

Ok prøv at lave en systemgendannelse så! Ligger under programmer > tilbehør og systemværktøjer!

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 26-02-04 06:36

du kunne prøve at installere driverne først, så slukke pc og sætte printeren til og genstarte maskinen igen så brude det virke

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-02-04 06:52

Har prøvet systemgendannelse, og nu bliver det "sjovt" jeg udskriver en side, og får den meddelelse at den side ikke vil blive udskrevet, det gør den dog alligevel. Derefter kan jeg ikke udskrive flere, siden bliver sat i kø og sletter sig selv. Det var sådan problemet startede.
Dog kan jeg i egenskaber for printer udskrive en testside der siger at printeren er installeret korrekt. En masse oplysninger bl.a. hedder driveren unidrv.dll vers. 5.0 miljøet er NT x86.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-04 16:52

Her kan du forøvrigt downloade msvctl.dll
http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-02-04 09:19

Jeg har downloadet msvcrt.dll, men hvor skal den puttes ind, den installationen kan jo ikke finde den på skrivebordet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-04 16:12

den skal ind under windows\system32

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-02-04 16:39

Jeg går ud fra at den skal ligges ind som selvstændig fil og ikke som mappe i windows\system 32, prøver jeg det for jeg at vide at den findes og om jeg vil erstatte den. Den nye er dog større kan jeg se, tør jeg det?
Jeg får at vide at den findes men jeg kan ikke se den derinde, kan den ligge i en mappe eller ligger den selvstændig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 17:01

du har nok ikke sat vis systemfiler til under mappeindstillinger! Gør det, så vil du kunne se den! Noget andet er at det måske ikke er en god ide at erstatte filen med den du downloadede! Det giver måske større problemer! Har du forøvrigt prøve at scanne for diverse snavs inde på www.spywarefri.dk?

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 29-02-04 14:07

Tak for svaret tedd.
Du får pointene du var mest ihærdig. Det var ikke nok at fjerne driveren, jeg skulle også nulstille lpt1 porten. Jeg fandt ud af det dybt nede i hjælp.
Tak for din hjælp
Stig