/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Rediger i en tekst - med hvilket prog ?
Fra : 123nu
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 25-02-04 14:36

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mit ?
så derfor prøver jeg her

Jeg har en side fra en bog som jeg gerne vil kunne makere teksten i
men jeg har glemt hvad det program hedder der kan gøre det
er der nogen der kan hjælpe (jeg mener det hedder noget med P - men er langt fra sikker)
mvh 123nu

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-04 14:44

Uanset hvilket program du har, så er det svært at markere noget i en bog (?)

Hvad er det mere specifikt for en opgave du gerne vil have løst??

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 25-02-04 14:48

hej Better_Performance

Det er to sider der skal oversættes fra engelsk til dansk
og da jeg ikke er så god til engelsk - ville jeg lave det om til en mp3 fil og så få det læst højt
imens jeg oversætter

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-04 14:52

Ok, det lyder avanceret, jeg melder pas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-04 17:33

I XP kan du i start/kontrolpanel/tale, indsætte en engelsk eller dansk tekst, men det lyder af rø... til.
Der findes rimelige oplæse-programmer som kan oplæse Engelsk tekst, men de er meget dyre.
Der arbejdes også på at lave Danske oplæseprogrammer, men de er ikke udviklede godt nok endnu.
Der er lavet en del CDèr som oplæser engelsk tekst, samtidig med du ser teksten, men det er en anden sag, da en "levende" oplæser har indtalt det skrevne.
Så jeg tvivler på du har set noget der fungerer, for så kunne dem der lever af oversættelser godt lukke deres firmaer.
Så findes der oversættelsesprogrammer der kun oversætter ren tekst, de er heller ikke gode nok:
http://world.altavista.com/
http://www.freetranslation.com/web.htm
http://www.tranexp.com/InterTran/FreeTranslation.html
http://translation.langenberg.com/
http://www.google.com/language_tools?hl=da
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 26-02-04 16:30

Tak for svaret pallebhansen.

Hej Palle

jeg skulle bruge et prog der hedder Omnipage/Text bridge (det her prog koster desværre kassen)
for mit problem er at få teksten over fra bogen som er sendt til mig
lave det om til en ren tekst fil, så den kan læses af et andet program jeg har
der så laver det om til en mp3 fil (det hedder TextAloud MP3)
Er der en tekst jeg ikke kan læse på tysk el engelsk så prøver jeg om jeg kan få det over i TextAloud så den læser det for mig
(Kan jeg kun anbefale hvis der er andre der har problemer med at læse en tekst, desværre er den ikke lavet til dansk endnu)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-04 21:12

Nu har feks. Kkomputer nr 6 2002 har haft et sådant OCR program, Omnipage 9 på 84,5MB helt gratis i deres blad.
Jeg kunne godt sende det til dig, men jeg betaler desværre for mine MB.
Det var meget rost af kkomp. jeg har prøvet det, da det også forstod danske tegn, men jeg satte mig ikke rigtig ind i det, da jeg fik nogle underlige resultater, (med for mange fejl), specielt hvis jeg feks. skannede flerspaltede dokumenter.
Men der er jo også nogen der henter disse programmer på feks. Kazaa, men det må man jo ikke.
En kort søgning på nettet, giver feks. reg. nr. på disse:
Omnipage Pro Office Multilinqual Retail 12 fra www.scansoft.com E789X-ITN-019066
Omnipage Pro 12 fra www.scansoft.com 2889A-W00-555555
Dette firma tilbyder op til 10 billeder de laver om til tekst gratis http://www.primerecognition.com/augprime/try_primeocr.htm
Hvad med at spørge en der er god til at læse op på tysk/engelsk?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 28-02-04 16:06

Hej Palle

Først mange tak for dit svar
Problemet er at det er en tekst til et spil på engelsk der skal laves om til kun tekst så det kan blive læst højt( og når det er spil man ikke kender, ved man jo ikke rigtig om den den siger er det der virkelig står)
Men jeg har fundet et andet prog (Readiris Pro 9)
Der kan det samme som Omnipage jeg kunne bare bedst lide Omnipage
er det noget du kan bruge så send mig en email og du får et link som tak for dit tilbud
mvh 123nu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 19:19

Altså en tekst der allerede eksisterer, kan den ikke bare kopieres, og sættes ind i alle tekstbehandlingsprogrammer?
Palle@findmail.dk
Readiris Pro 6 har serienummer 43562626362
Men den duer nok ikke til version 9.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 29-02-04 15:25

Hej Palle

Nej jeg skal også kun kunne flytte den hen til TextAloud
så jeg kan lave en mp3 fil ud af det og få det læst højt
mvh 123nu