/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Powerpoint - Sådan noget skod - hjælp!
Fra : lufthoved
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 25-02-04 13:29

Kære Land & Folk!
Jeg har et stort problem...

Jeg er ved at lave en ppt-præsentation af nogle molekyler der sætter sig på en receptor. (biologi)
Men når jeg sætter kasser/trekanter op ad hinanden vha. snap to grid/object overlapper nogle en lille smule. Eller også bliver der en lille spalte i mellem dem.
Lige meget hvad kan jeg ikke få det til at lykkes. Problemet er at når det bliver kastet om på et kæmpelærred bliver det meget tydeligt og grimt.

Måske kunne man aligne uden brug af grid - men det bliver et helvede - og man skulle også tro at det kunne lade sig gøre i powerpoint.

Nogen der har en god ide, samme problem eller et forslag til et andet program.

med venlig hilsen
Lufthoved

Kommentar
Fra : kka123

Dato : 25-02-04 13:36

Er det nogen hjælp at gruppere objekterne? Så har de i hvert fald samme indbyrdes afstand.

Hvis du ikke ved hvordan du grupperer: Marker flere objekter (hold shift nede, mens du med musen markerer hvert objekt).
Når objekterne er markerede, højreklikker du på et af de markerede objekter og vælger gruppering - grupper.

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 25-02-04 13:40

Gruppering vil sikkert hjælpe når det er lykkes at aligne dem kant mod kant, men det er dette der er problemet.

Kommentar
Fra : kka123

Dato : 25-02-04 13:44

Hvad så med at holde [alt]-tasten nede mens du trækker?

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 25-02-04 13:50

Så flytter man bare uden at aligne... Og det er jo netop det jeg vil. Jeg undrer mig over hvorfor align ikke virker perfekt...

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 25-02-04 14:06

Ved at holde CTRL tasten nede og samtidig trykke på piletasterne kan du rykke de enkelte objekter i "mindre ryk" end du kan med musen.
Måske kan det hjælpe.

Randomchoise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-02-04 16:52

Har du prøvet i værktøjet tegning>fasgør>til figur(du kan måske få problemer hvis du også har markeret fastgør>til gitter samtidig.
Test:
To firkantede autofigurer>rykke den ene hen mod den anden >snap>og de hænger sammen>formater autofigurer>stregfarve>ingen.
I forstørrelse 400% ses ingen mellemrum.
Emesen.

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 25-02-04 17:53

Det er netop her problemet er. Kommer når man har mange figurer i spil...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-02-04 18:34

Når to figurer er linet op kan du måske koble dem sammen til en gruppe