/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WMA filer til MP3
Fra : gamle61
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 25-02-04 12:11

har fået en ny spillemaskine (itunes) , den vil kun have mp3 filer
kan jeg lave de cd 'er jeg har med wma filer om
findes der et program , på dansk, der kan snuppe en cd med wma og med et snuptag lave dem om til mp3
på forhånd tak - mvh - gamle61

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 12:15

http://www.1stvideoconverter.com/ det sku du ku her Mvh sune

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-04 12:24
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 12:26

Det er nu et godt link jeg har funder der "sune" men det er ikke på dansk.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 12:28

Åh undskyld Refi du har måske copyright på det og hvis det er kan jeg da osse leverer en oversættelsesside Mvh Sune

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 25-02-04 12:29

Sunowich - det kunne den ikke , måske bare mig der ikke kan fatte det , men så ingen steder hverken wma el. mp3 - ved du noget der kan hjælpe , også om det måske skal puttes ind i hovedet i små stykker - mvh - gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 12:30

Lad os få den oversættelse - så går det lige op

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-02-04 12:31

I det link jeg har lagt til dig er der en 4-5 stykker der kan men ingen på dansk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 12:45

Her er flere der kan klare det (desværre heller ikke på dansk.)
http://www.wma-mp3.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 12:48

"sune" det andet er en VIDEOkonverter, det var derfor

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 12:55

Ja ups så det godt lie det er for at jeg ikke har fået den oversat Rødme Rødme
Gamle du må helre ty til Bentjuuls
Mvh Sune

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 25-02-04 13:27

Hejsa
Jeg ved godt at dette er mere eller mindre irrelevant, men er det nogle cd'er som du i første omgang selv har encodet til wma? i så fald er det langt smartere at grabbe dine cd'ere endnu en gang i stedet for og så denne gang til mp3. Grunden til at jeg foreslår dette er at du ellers vil få et væsentligt fald i lydkvaliteten...
Hvis du fastholder at encode dine wma til mp3 så undersøg hvorvidt itunes kan håndtere mp3pro, idet dette format er langt bedre til lave bitrates (som wma jo grabber i) men benyt kun mp3 pro til bitrates under 128.
Igen mit forslag er, at du bider i det sure æble og grabber dine cd'ere igen. Et forslag til et dansk program kunne være audiograbber hvor der fås en dansk sprogfil til. Det eneste du skal sørge for er at du downloader LAME som encoder (der er sikkert andre der har andre holdninger) jeg mener den nyeste er 3.93 og i indstillinger sætter den til at rippe i vbr (variabel bitrate).
Igen jeg ved godt at dette forslag ligger lidt uden for dit spørgsmål, men lydkvaliteten tager altså rimelig meget skade af at blive omdannet fra wma til mp3 (idet de i sagens natur begge afskærer nogle frekvenser for at spare plads).
Kaos

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 25-02-04 14:42

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1178 --> Det er ikke på dansk MEN det er F.C.I.G GoDT. og hvorfor på dansk? - ? <.><.>
\/
o

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 25-02-04 21:52

Bml , du skriver "og hvorfor på dansk? - ? <.><.>" . det er såmænd fordi jeg har læst i en tyk bog at det er nemmest at håndtere et program , når man forstår hvad de skriver i det (jeg kan ikke udenby's)
til i andre , det drejer sig om cd'er jeg har lagt ind ,hvor itunes kun vil spille dem der står mp3 på og resten som stadig har mediaplayer-ikon viger den flot udenom , det synes jeg ikke den skal bestemme og kan vi ikke finde ud af det ryger den i papirkurven
har læst de mange betragtninger - tak - der hænger vel lidt ved - mvh - gamle61

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 22:02

Der skal nok hænge meget ved, men jeg kan da godt se det er et problem, hvis du er helt lost i engelsk.
Desværre er jo mange programmer netop på engelsk, fordi det ikke kan svare sig at oversætte dem. Det er salget simpelthen ikke stort nok til.
Det bedste program at anbefale dig som er dansk vil i så fald være NERO - det er desværre ikke gratis og kan ikke alt, men det kan det meste.
Ellers prøv at "lege" lidt med de engelske, og spørg hvis du er i tvivl.
De er såmænd ikke så svære at arbejde med, og mange ting er selvforklarende.
Keep on going "gamle61" i fællesskab lykkes alt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-02-04 22:17

Hej gamle61
Jeg har det med sprog ligesom du har, (er selv gamle 61), men har en engelsk-dansk ordbog liggende på computeren, samt en engelsk/dansk internetordbog, den sidste virker således, at når jeg peger på et ord så kommer oversættelsen af ordet frem.
Men jeg er ikke stødt ind i et program på dansk der laver wma filer om til mp3, jeg er meget i tvivl om det findes, men ellers er der mange på engelsk som du kan se i mit link og prøv dig frem, flere af programmerne er gratis, og de kan jo afinstalleres igen. Sådan plejer jeg selv at gøre.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 25-02-04 22:34

Tak for svaret bentjuul.
det var godt og din hilsen i sidste indlæg varmede
kom lige en sprogkyndig forbi og fandt det vi skulle bruge i det links du sendte
må du få medvind fremover - gamle61

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-02-04 22:44

Tak for dine pæne ord, men jeg kan levende sætte mig ind i din sproglige situation.
Håber du får held med projektet.

//bentjuul