/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
disketten melder skrivebeskyttet
Fra : 929mazda
Vist : 946 gange
60 point
Dato : 24-02-04 23:47

Når jeg sætter en diskette i drevet skriver den "skrivebeskyttet, brug en anden eller fjern skrivebeskyttelsen"
Den er ikke skrivebeskyttet da hullet er dækket (1.44). Kabler og stik sidder også rigtigt, hvad kan problemet være?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 24-02-04 23:51

defekt disk vil jeg tro

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 24-02-04 23:53

har prøvet utallige disketter samme resultat

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 24-02-04 23:56

så er det nok dit floppydrev der enten er beskidt eller defekt

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 23:58

Prøv at kopiere fra disketten (Via stifinder) til en ny fil, som du kalder noget andet. Så vil jeg tro at "beskyttelsen" forsvinder.
Selv oplevet samme mange gange, men kopieringen, har indtil nur, virket !
/PG

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 25-02-04 00:03

til poul - har prøvet at skifte drev samme resultat - har også prøvet drevene i min anden pcér der virker det.

til guild - tak det vil jeg prøve i morgen, nu er det sengetid.

godnat til jer begge

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 25-02-04 00:04

sov godt

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 25-02-04 00:53

Prøv at check i bios, der kan man sætte om disk-drevet skal være Read-Only (skrivebeskyttet).
Sæt den til R/W mode (læse/skrive mode).

mvh
rfh

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-02-04 17:57

>929mazda
Fik du "skidtet" til at fungere ? .. eller ?
/PG

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 26-02-04 20:14

nej jeg er lige kommet ind af døren, så jeg har ikke kigget på det endnu, men jeg vender tilbage i morgen - tak for idag

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 28-02-04 16:04

HEJ IGEN - RFH DU HAVDE RET, BIOS STOD FORKERT - MEN NU LYSER DREVET HELE TIDEN !! SÅ DET ER OGSÅ SVAR TIL DIG GUILD - NEJ SKIDTET VIRKER IKKE - I´M DESPERAT DERFOR 60 POINT

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 28-02-04 16:05

YDERLIGE KOMMENTARER, DEN BLIVER VED MED AT SIGE " INDSÆT EN DISKETTE I A-DREVET" HELP ME - DE SIDSTE TO ORD SKRIVER DEN GODT NOK IKKE

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-04 16:10

lyder nu som om kabel eller strømstik sidder forkert selvom du siger du har checket det! Og du behøver ikke at råbe herinde

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 28-02-04 17:46

TIL TEDD - jeg prøver at tjekke igen - det er så i orden

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 01-03-04 15:18

mange tak tedd, der røg a-drevet, jeg glemte at slukke computeren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 17:38

Det jeg ked af at høre 929mazda, men troede det var elementær viden at slukke for PC når man rodede inde i? Godt det ikke var andet der røg, et nyt a drev kan fås til omkring en hund!

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 03-03-04 02:11

ja det ved jeg godt, men du ved i kampens hede kan det jo smutte. Jeg må i byen efter et nyt drev