/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
for satan, underlige tegn i bootup
Fra : Mikeblast
Vist : 337 gange
120 point
Dato : 24-02-04 20:16

så er den gal,, har problemer i bootup med en masse underlige tegn alla' " £££££££££££££££" og lign, det er sådan indtil at maskinen begynder at boote win xp, derefter ikke de store problemer bortset fra at det går langsomt efter login i xp,, går der ihvertfald 20 sekunder før jeg kan benytte nogle ikoner.

Asus p4p800 deluxe
kører p4 2,4 northwood
envida gforce4 ti 4200
512 mb ram

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 20:21

Måske ind her en tur http://www.spywarefri.dk Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 20:23

http://download.com.com/3000-2144-10122137.html dette er også ret godt at have Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 20:39

En online virusskanning vil være en god start:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
lad skanningsfilen downloade, marker dine drev, marker, clean og klik til sidst på Scan. Du får en melding når skanningen er færdig. Fordelen ved online skan er at du kan stole på at antivirusprogrammet du skanner med ikke er inficeret.
Hvis skanningen ikke fjerner evt. fundne virus skal du notere ned hvad den finder så vi kan finde en metode til at rense manuelt.
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 24-02-04 21:01

har kørt diverse online scans , har norton anti virus installeret og det er up to date, men samtlige scans jeg har kørt har ikke fundet noget. desværre.... har også installeret alle relevante ting fra windows update..

mvh.
michael

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:05

OK det er den rigtige start.
Hvad med at gendanne til et tidligere punkt (Bør kun gøres når virus er udelukket). Har du tænkt på det eller er der noget der forhindrer det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:08

ASUS har jo en bootskærm så det er vel ikke noget af BIOS der er gået i fisk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 21:12

Hvis det ikke er et indbygget skærmkort, så prøv at køre med et andet.
Det er jo helt ude i bios den laver det nummer.
Har du opdateret din bios.
Hvad siger enhedshåndtering om dit skærmkort.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:16

Emesen>> jeg har hæftet mig lidt ved den langsomme indlæsning, hvad mener du om det. Skærmkort er en mulighed, men lige der er jeg i tvivl

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 130 point
Dato : 24-02-04 21:20

Jeg har for et par dage siden været oppe at slås med et Nvidia grafikkort som drillede.
Det sidste vi skiftede var skærmkortet, og så kørte den igen normalt, men det kan jo være noget andet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mikeblast

Dato : 24-02-04 21:23

bios er blevet updatet i eftermiddag, og det var det samme efter update som før desværre,, kører med den nyeste update fra asus nu... selve bootningen af windows går tjept nok, men efter men kommer i i xp, tar det tid inden tingene fungerer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:24

OK. Det kan da også være at vinden blæser den vej. Udelukkelsesmetoden er jo skudsikker.
Jeg har ledt lidt på ASUS support og der er noget der tyder på at BIOS kan drille, men ikke noget som dette, men jeg vil nu også foresalå at andre ting skal prøves først.

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 03-03-04 11:58

Det er sikkert din HD der driller, boot op på din XP CD, vælg Repair, vælg konsolmode, skriv fixboot og tryk <Enter>
Du skal nok også skynde dig at få kopieret hvad du ikke vil miste, det er ikke gode tegn det der.

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 03-03-04 11:59

Hjælper Fixboot ikke, så prøv Fixmbr.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-04 12:20

Fromsej>> Genoprettelseskonsollen er ikke installeret hos ret mange (desværre) og hvis det heller ikke er tilfældet her vil spørgeren nok sige, hvad er en konsolmode?

Godkendelse af svar
Fra : Mikeblast

Dato : 05-06-04 21:37

Tak for svaret emesen.