/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage 2002
Fra : Surf
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 19-04-02 15:06

jeg har nogen spørgsmål om frontpage 2002

1 : jeg har windows xp home kan jeg så godt aviveller få min hjemmeside udgivet

2 : skal man både ha webserver og webhotel for at lave et forum

3 : jeg har downloadet FTP Program er det godt nok

4 : behøves man et webserver for at få sin hjemmeside udgivet

5 : microsoft sige at for at jeg helt kan udnytte FP 2002 så skal jeg ha et vebserver
kan det virlig passe

6 : kan man godt lave et forum uden vebserver eller webhotel

7 : er webhotel ikke ens udbyde

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-02 20:04

Hej Surf
Hvis du ikke allerede har, så synes jeg at du skal gå op til boghandleren og købe det lille IDG-hæfte om FP2002, det koster kun omkring kr. 75,-, og deri får du en masse svar på dine spørgsmål. Samtidig kan du jo kontakte din udbyder, og spørge dem om mulighederne.
Men jeg prøver alligevel med nogle korte svar her:
ad 1: ja
ad 2: ja/nej (din udbyder er din webserver hvor du samtidig kan få oprettet webhotel=
ad 3: ja
ad 4: se nr. 2
ad 5: ja - men det de mener er nok at for at kunne udnytte hele FP200, skal du sikre dig at din udbyder kan tilbyde "FrontPage Serverudvidelser" (FP-serverextensions)
(de "specielle" ting i FP2002 kan du læse om i IDG-hæftet)
ad 6: se nr 2
ad 7: Det kommer helt an på hvem, der er din udbyder, men de allerfleste tilbyder webhotel. Det kan jo også godt være at din udbyder kan tilbyde en slags webhotel, altså en gratis udgave med trafik op til f.eks. 50 MB om måneden. Spørg dem.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 21:07

Se inline.

On Fri, 19 Apr 2002 13:06:03 GMT, "Surf" <Surf.news@kandu.dk> wrote:

>1 : jeg har windows xp home kan jeg så godt aviveller få min hjemmeside
>udgivet

Ja.
>
>2 : skal man både ha webserver og webhotel for at lave et forum

Et Webhotel kører en Webserver (eller flere).

>3 : jeg har downloadet FTP Program er det godt nok

Kommer an på hvad det er og hvad du skal bruge det til.
>
>4 : behøves man et webserver for at få sin hjemmeside udgivet

Nej, lokalt kan du bruge diskbaserede Webs. Det er endda defult i
FP2002. Nogle ting såsom brug af ASP kræver en lokal server.
>
>5 : microsoft sige at for at jeg helt kan udnytte FP 2002 så skal jeg ha
>et vebserver

Det siger de bestemt ikke.
>
>6 : kan man godt lave et forum uden vebserver eller webhotel

Uden en lokal server, sagtens. Men selvfølgelig ikke uden et webhotel.

>
>7 : er webhotel ikke ens udbyde

I nogle tilfælde (de fleste) vil din ISP også tilbyde Webhotel og som
regel følger der en smule plads til en personlig side med i
abonnementet.
Med Webhotel forstår man dog normalt lidt mere end bare denne plads.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.