/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
netkabel
Fra : jjn31
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 24-02-04 19:14

Hej

Skal købe et netkabel fra router til comp.
Nu er jeg rendt ind i noget der hedder Twisted/krydset og nogen der ikke står noget ved.
Hvad for et skal jeg bruge?

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 24-02-04 19:19

Hej jjn31

Du skal bruge et almindelig netværkskabel, dem der ikke står noget på.

Det krydsede er til at forbinde to computere direkte med hinanden, fra netkort til netkort.

MVH Lars

Accepteret svar
Fra : pertho

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-04 19:28

lars2408's svar er sådan set rigtigt nok.

Men tvisted pair betyder, at de 8 ledninger er twisted/(snoede) parvis i farverne inden i kablet.
Så kan de i stikkene være krydset = netkort til netkort
eller de kan være straigt/lige = switch/hub til netkort.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 24-02-04 19:33

Ok, Det vil sige jeg kan bruge dette, eller hvad?
For der står da noget om at forbinde en comp. og en switch/hub

mvh Jesper

800013 Noname RJ 45 Twisted Pair Cable, 10 meter

DKK 30

PRODUCENT: OEM
MODEL: RJ45 uskærmet 10m
INTERFACE: RJ45 Twisted Pair
LAGERSTATUS:
REKLAMATIONSRET: 24 Mdr.
SERVICE: Reklamation formidles af shg.dk
Kontakt support@shg.dk eller 87342201

YDERLIGERE INFO: Bruges til forbindelse mellem computer til hub/switch, og fra hub/switch til hub/switch.
Uskærmet kabel er primært til den private forbruger som ikke har så mange kabler til at ligge og forstyrre signalet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 19:36

Det er et UTP kabel (unshielded twisted pair) og det er perfekt til formålet

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 24-02-04 20:04

Hej

Og tusind tak for hjælpen alle tre.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal give point, da jeg jo har fået mere en et svar jeg kan bruge.
Men nu starter jeg med at gøre sådan her.

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 20:11

et glimrende valg jjn31