/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mapper åbner i forskellige vinduer...
Fra : MoonMonkey
Vist : 259 gange
50 point
Dato : 24-02-04 18:35

Dav,

Problemet startede da jeg havde et andet problem med mine mapper. Hver gang jeg dobbelt klikkede på en mappe åbnede et nyt "Søg" vindu. Når jeg højre klikkede på en mappe, var det ikke "Åben" der var øverst som det pleger, men det var "Søg". Jeg fandt til sidst ud at jeg skulle gå ind i Kontrolpanelet, så ind i Mappeindstillinger, så ind i Filtyper, så skulle jeg trykke på den filtype der hed "Filmappe" også skulle jeg trykke på Avanceret.
Så kunne jeg se at den eneste handling der var, var "Find". Så skulle jeg så gå ind i "Ny". Så skulle jeg skrive navnet på den nye handling, og programmet der skulle udfører handlingen skulle være "Explorer.exe"
Det løste så mit problem. Men nu har jeg et nyt problem. Når jeg åbner en mappe, så istedet for at åbne mappen i det samme vindu, så åbner det i et nyt vindu.
Så tænker i jo selvfølgelig "Heh, kæft en idiot, han skal jo selvfølgelig gå ind i Mappeindstillinger/Generelt og under Kategorien "Gennemse mapper" skal den stå på "Åben alle mapper i samme vindu" og ikke "Åben hver enkelt mappe i et seperat vindu" så skal det nok virke..."
Ja... det er jo selvfølgelig rigtigt hvis det ikke var fordi at den allerede står på det...

Det er pisse irriterende, og jeg kunne godt bruge noget hjælp fra jer computer genier...
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-02-04 18:43

Har du prøvet at slette det og sætte det igen?
Det var bare en ide
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 18:44

Du kører sikkert med xp.
Så laver du bare et tidligere gendannelsestidspunkt fra dengang da det virkede.

Kommentar
Fra : MoonMonkey

Dato : 24-02-04 19:00

Ja... det må i undskylde, jeg kører XP Home Edition...
Men jeg er ikke den vildeste computer nørd, så hvis i gad forklare hvad det er jeg lige præcis skal gøre ville det være fedt...

Tak for jeres svar indtil videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 19:13

Du går i start - programmer
Et eller andet sted har du et icon for "systemgendannelse" (sikkert i tilbehør)
Så gør du bare som du får besked på på skærmen.
Du kan roligt gøre det - du ødelægger ikke noget og kan altid gå tilbage igen hvis det ikke hjælper.

Kommentar
Fra : MoonMonkey

Dato : 24-02-04 19:28

Hmm, det hjalp ikke...
men tak alligevel for svaret...
nogen der har en anden idé til hvad der kan være galt?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 19:31

Det kan umuligt være rigtigt - så gå længere tilbage.
Det er netop Xp´s force at den kan det.

Kommentar
Fra : MoonMonkey

Dato : 24-02-04 19:34

men kommer jeg ikke til at miste programmer og spil jeg har installeret hvis jeg går længere tilbage?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 19:41

Det eneste du kan risikere at "miste" er registreringerne til disse ting du har lagt ind. (du kan jo bare lægge det ind bagefter)
Du sletter ingen filer - det er kun registreringsdatabasen den "kører" tilbage.
Så nej - du mister ikke noget - og skulle noget ikke virke bagefter installere du blot dette program igen (så meget har du vel heller ikke lagt ind)
Og igen - du kan ALTID gå tilbage til idag igen.