/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lukning af computer over internettet
Fra : frederikshavn
Vist : 674 gange
50 point
Dato : 24-02-04 14:26

Vi er nogle stykker,som er kommet op og diskutere,om man kan lukke en pc'er over nettet,A mener at han kan sidde hjemme ved mig,og lukke hans pc'er,fra min computer,og jeg mener ik det kan lade sig gøre,vi har prøvet forskellige metoder ude i dos promot,men vi kan ikke gøre det,er der nogen der ved om det kan lade sig gøre,og hvis det kan,hvordan gør man,det står en middag på spil

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-02-04 14:28

Du kan gøre det via fjernskrivebord

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 24-02-04 14:38

Ja, fjernskrivebord, eller fjerncomputer..

Du kan også bare sende Blaster-virussen... ,-)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 14:40

Blaster går ikke - den skal først aktiveres

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-02-04 14:46

refi -> *LOOOOOOOOOOOL* *GH*

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-02-04 14:59

jeg ved hvordan man gør over lan

Accepteret svar
Fra : jcd

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-04 16:33

Det kan også lade sig gøre ved at benytte et "fjernstyringsprogram" hvis ikke man har mulighed for at benytte fjernskrivebord i XP.

Dette program skal installeres på begge computere.

Se www.netop.dk

MVH
JCD

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 24-02-04 18:45

hvis ikke du kan gør det direkte over fjernskrivebordet kan du gøre det med et lille program: switchoff, der lukker computeren. http://tdconline.tucows.com/adnload/246415_97628.html

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-02-04 01:25

Tak for svaret jcd.

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 26-02-04 16:55

Det var så lidt.

Håber det bliver en god middag

M.V.H.
JCD