/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kan ikke se film i avi(divX) på tv ?
Fra : Wiede
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 24-02-04 12:22

Hej alle.

Jeg har et asus v9520 GeforceFX 5200/TD med TV-out. Det hele svinger ganske godt. Jeg har ingen problemer med at clone og se i dual på skærm og TV samtidig. Jeg har en række film på maskinen og alle film der er i .mpg format kan jeg sagtens se på fjernsynet MEN alle film i formatet .avi kan jeg ikke se andet end sort skærm på fjernsynet?(der er ingen problemer på PCskærmen)

Jeg har indtil videre prøvet følgende codecs pakker : K-lite Mega codec pack, ace Mega Codec pack nimo codec, divX codec
-og følgende afspillere; PowerDVD, ASUSDVD, DivX, Windows Mediaplayer(flere versioner)

nogen ideer ??

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-02-04 13:17

Du skal være sikker på at du har de sidste nye Codec...
Jeg kan evt, sende dem til dig, hvis jeg får en mail adr. eller MSN

R

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 13:53

Hej Wiede

Jeg havde forleden nøjagtig samme problem som dig... så slettede jeg ALLE tidligere downloadede codecs (ikke audio codecs), og installerede istedet SLD codec... siden har jeg INGEN probs. haft overhovedet, når blot jeg husker at åbne filmene i windows media player..

Prøv det... måske virker det hos dig også.

Du kan hente codec her: http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=16

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : Wiede

Dato : 24-02-04 14:43

Skynder mig lige at nævne at GSpot nævner at jeg ikke har nogen problemer overhovedet

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-04 14:50

Hej
Det som Chamira siger passer med SLD Codec, men jeg kan nu sagtens bruge andre programmer end Media player..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 16:09

Hvis chamiras ikke virker ligger der også noget der kan bruges på denne gode Side Mvh sune http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83

Kommentar
Fra : Wiede

Dato : 24-02-04 17:08

Hej Alle

Løsningen var mere simpel end som så :)
I indstillinger skal tv stå som primær skærm og så svinger det pludselig
Men tak til Stig han var vist den mest entuisiastiske

Wiede

Godkendelse af svar
Fra : Wiede

Dato : 24-02-04 17:10

Tak for svaret stig54. elller i alle fald for din entuisiasme omkring emnet