/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kostplan
Fra : slash_kolding
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 24-02-04 12:06

Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har en meget nem kostplan, jeg har kun et lille te-køkken. Og er ikke meget hjemme så det skal være nemt og hurtigt.
er der nogen der har et program eller noget i den stil, som man kan bruge til at holde styr på sin vægt..
MVH Bo

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-02-04 12:08

Der findes masser af muligheder, en af dem er Herbalife, det kræver at du har plads til et par tabletglas, en bøtte med pulver og en shaker

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-02-04 12:22

En frugtskål (velfyldt), fiskekonserves og grovboller i minifryseren. Salat, tomater, agurker, rodfrugter som fast inventar i køleren. Grove pitabrød. Kyllingefilet i fryseren. Så kan du altid lave gode pitaer!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 24-02-04 12:31

Hejsa

Jeg har et program til at holde styr på din vægt, evt. din motion og først og fremmest hvad du spiser. Der er ikke nogen egentlig kostplan i, men en fødevaretabel med over 1000 varer, så du kan sammensætte en fin kost selv.

Jeg har selv en datter der studerer i Odense og kun har et lille tekøkken, og hun klarer sig fint med dette.

Kig evt. ind på min hjemmeside http://slankigen.webbyen.dk og kig lidt på de informationer der er om sund kost.

Du har også mulighed for at downloade programmet derindefra.

Og blot lige for en ordens skyld, så er det hele gratis.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : ullaen

Dato : 24-02-04 12:39

Jeg har set at vægtvogterne sælger færdiglavede middags retter i de større supermarkeder, det kan være en hjælp til nogle gange at få et veltilberest måltid der er nøje afstemt med hensyn til vitaminer og energi indhold.

men ellers er en pose frosne blandede grønsager og noget maget kød i mængen 300 gram grønt og ca 120 gram kød jo også dejligt nemt.

venlig hilsen ullaen

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 24-02-04 14:10

Det bedste du kan gøre, hvis du ikke har meget tid er at tænke over, hvad du spiser .. Det har i hvert fald hjulpet mig og gør det stadig .. Når du køber ind, så gå efter følgende indkøbsguide fra Hjerteforeningen:

Hvedebrød må højst indeholde 5 g fedt
Rugbrød må højst indeholde 5 g fedt
Morgenmadsprodukter må højst indeholde 10 g fedt
Mælk og mælkeprodukter må højst indeholde 1,5 g fedt
Ost må højst indeholde 18g fedt / 30+
Kød og pålæg må højst indeholde 12 g fedt
Fisk (uden panering) har ingen øvre grænse
Færdigretter, frosne kartoffelprodukter må højst indeholde 5 g fedt
Dressinger, sauser, pålægssalater må højst indeholde 5 g fedt

Hvis du følger det, når du køber ind, så har du ikke rigtig noget "farligt" i huset .. Selvfølgelig skal man skære ned på sodavand og søde sager, men har du en dag lyst til at gå amok - så gør det. Du tager kun det på, som du indtager - fx 200g chokolade eller 1 kg rejecocktail .. Og så har du fået din lyst styret og ender ikke med at droppe "kuren", fordi det simpelthen er for surt. Jeg har på nuværende tidspunkt tabt 10 kg siden 1. jan ved at følge dette .. og vægten er stadig nedafgående. Hjerteforeningen har også en masse opskrifter på almindelig hverdagsmad, som er lavet på en mere fornuftig måde.

http://www.hjerteforeningen.dk/index.asp?MenuID=365

Du kan også bestille denne bog fra hjerteforeningen, hvis du gerne vil have noget mere konkret og nogle forslag til hvordan du skal sammensætte din mad i fx 1 eller 2 uger - derefter kan du jo variere og ekperimentere. Men ovenstående indkøbsguide er et meget godt udgangspunkt.
http://www.hjerteforeningen.dk/nyt/artikler/artikel.asp?ArtikelID=451

Kommentar
Fra : wael

Dato : 01-03-04 18:51

- Drik en masse vand . Min. 1 liter pr. 25 KG. Kropsvægt ( Brug f. eks. en 0.5L. flaske til at holde styr på dit dagligt vandindtag)
- Herbalife
- Motion ( 2-3 gange om ugen) , jeg mener med motion her løb,cykle,gå hurtigt
- spis mindst 5 stk frugt og grøn
- undgå Cola , chokolate og kager , men du kan drikke en .05 l. Matilde kako om dagen
- undgå olie , når du laver mad
- spis ikke sent om natten .
- du kan spise Kabab eller kylling sandwich , Max 1 stor sandwich om dagen ,men uden dressing
Jeg har selv tabt 7 kg. i løbet 14 dage

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 02-03-04 07:30

Hejsa

Jeg kan se du får mange "gode råd". Problemet med gode råd i almindelighed er at det kan være svært at forholde sig til. Dit oprindelige spørgsmål bliver måske lidt glemt, og det synes jeg er synd, så jeg vil forsøge at rette fokus tilbage på dit problem.

Problemet er at du har et lille køkken, og det skal være nemt og hurtigt. Det er faktisk ligetil. Du skal undgå alt hvad du har lært hidtil om at spise en masse kartofler, lyst brød, ris og pasta. Herudover skal du undgå synligt fedt og sukker.

Hvorfor nu det? Det skyldes at de nyeste vidensdkabelige undersøgelser bekræfter hvad jeg har "prædiket" i over et år, at det er hurtige kulhydrater man bliver tyk af. Ikke fordi vi kan omsætte kulhydrater til fedt, men forbi huritge kulhydrater hele tiden kræver mere og mere føde indenbords, og så bliver vores kalorieforbrug dækket af kulhydrater, og så vil selv den smule fedt vi skal have blive siddende på vores krop.

Jeg har selv tabt 52 kg. på 7 måneder. Jeg spiser mindst 300 gram kød om dagen, men ingen kartofer, ingen lyst brød, ingen ris og ingen pasta. Sukker undgår jeg også mest muligt, men tager dog indimellem sirup i kaffen.

Så er vi tilbage ved at det skal være let. Det er rigtig nemt. Køb noget fedtfattigt kød, gerne i stykker på 200 gram og steg det på en tør pande. Dertil kan du spise salat eller nogle af de rigtig gode frosne grøntsager til f.eks. vok. Disse kan lige få et par minutter på panden du har stegt køddet på.

Det er hurtigt og nemt, og det vil givet medføre at du vil tabe dig.

Hvis du vil læse mere, kan jeg igen kun anbefale dig at kigge på mine sider. http://slankigen.webbyen.dk ligesom over 120000 andre har gjort det siden december.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : slash_kolding

Dato : 03-03-04 08:15

>> henningborchert tak for svaret.
MVH Bo

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-03-04 09:38

Velbekomme. Du kan altid kontakte mig direkte via min hjemmeside hvis du har noget du gerne vil spørge om.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : angelawordiks

Dato : 05-05-05 17:30

HEJ
Er der nogen der kender LILL LINDFORS? hun beskrev i et ugeblad nok i 1980erne, en slankekur hun brugte, når hun skulle tabe sig, jeg ka´kun huske at man skulle spise 125gr. Hytteost og en ½ grapefrugt til morgenmad. Jeg havde selv kuren engang, men har mistet den, jeg tabte mig 10 kg på en måned, dengang jeg havde den. Er der nogen der tilfældigvis har en kopi af den kur, jeg vil blive meget taknemmelig, hvis jeg kunne få den igen.

M:V:H
Angela

Annuller spørgsmålet
Fra : slash_kolding

Dato : 30-04-06 19:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål